Team Kruidenier wint Drie Kolken viswedstrijd

Zaterdag, 23 april 2016

20 teams van 3 vissers namen deel aan de eerste Drie Kolken wedstrijd georganiseerd door de WHV De Karper. Al vroeg in de morgen, ruim voor de loting stonden de deelnemers bij De Puls, Kolk Meddo en het Kloosterveld te wachten op de loting voor hun vis plek. Genoeg tijd om de weersomstandigheden de trainingsresultaten en de te verwachten activiteit van de vissen te analyseren.

Na de loting om 7.30 uur konden de vissers in alle rust hun hengels optuigen om volledig voorbereid de wedstrijd van 9.00 uur tot 13.00 uur te vissen.
Na het beginsignaal werden al snel de eerste kleine vissen gevangen en naarmate de wedstrijd vorderde werden ook brasems en karper gevangen. Omdat elk lid van het team in een van de 3 kolken viste was er onderling veelvuldig telefonisch contact over de te volgen tactiek en gevangen vis, de totale vangst van de teamleden tezamen was bepalend voor het eindresultaat.
Nadat de weegploegen alle vissen gewogen hadden kon de ranglijst opgemaakt worden, in het totaal werd er door de 60 vissers 46 kilo en 680 gram vis gevangen.

Uitslag
1 Kruidenier Haaksbergen                    10 wedstrijdpunten - 7390 gram