Grote opkomst viswedstrijd WHV De Karper

Zondag, 10 april 2016

De eerste punten in de viscompetie van de WHV De Karper zijn afgelopen zaterdag verdeeld. Roger Lickfeldt en Marco te Lintum wisten in vak A beslag te leggen op de eerste plaats met een gelijk aantal wedstrijd punten en Ingo Becker werd eerste in vak B. Het was dringen geblazen bij de inschrijving voor de competitie, de vissers hadden er weer zin aan en soms kon je bijna de vergelijking trekken met de taferelen die je ziet als het vee weer voor het eerst de wei in mag.

Maar liefst 28 vissers hebben deel genomen aan de eerste wedstrijd die gevist is in het Twente kanaal bij Enschede. Na het loten hadden de vissers één uur de tijd om hun visspullen op te bouwen, het parcours was verdeeld in een A vak en een B vak. De meesten kozen voor de vaste hengel, enkelen hadden hun troeven gezet op het vissen met de feeder.
Het bleef voor velen peuteren om een visje te verschalken waarbij in Vak B de meeste vis te vangen viel. Na 4 uur vissen kon de weegploeg op pad en na het wegen werden de vissen met een totaal gewicht van 7760 gram weer netjes en voorzichtig terug gezet in het Twente kanaal.

Vak A
1 R.Lickfeldt 300 gram en 14 vissen, M.te Lintum 200 gram 18 vissen.
2 H.Wiegerinck 230 gram en 14 vissen
3 W.Vredenberg 150 gram en 9 vissen