H. Wehrsich wint zesde wedstrijd in B-vak. U. Tieben en J. Reesink delen eerste prijs A-vak

Dinsdag, 6 oktober 2015

Zaterdag 3 oktober is de zesde wedstrijd van de zomercompetitie gevist in verenigingswater, namelijk De Puls. Al ruim voor het aanbreken van de loting was er voor de vissers koffie om wakker te worden. Hier werd gretig gebruik van gemaakt. F. Wenink hiervoor nogmaals bedankt.

Na zorgvuldig het aantal deelnemers geteld te hebben kon de knoop doorgehakt worden en werd er besloten om bij de Puls te blijven, er waren 29 deelnemers en die konden allemaal een plaats krijgen bij De Puls. Wel werd er besloten om de maximale hengellengte in te korten tot 9 meter 50 i.p.v. 11 meter 50.
Na het loten was het gauw naar de auto’s gaan om de hengelspullen uit te pakken en snel naar de plaats te spoeden om toch op tijd te kunnen beginnen. Om half tien werd dan ook het beginsignaal gegeven en kon er gevoerd en gevist worden.

Tijdens de wedstrijd werd er al gauw op enkele plaatsen goed vis gevangen, meestal was het de kleine vis die zich liet vangen, de grotere vis liet zich bijna niet zien en als er al een aan de haak werd geslagen was het toch niet altijd makkelijk om ze binnen te krijgen. P. König kan hier over meepraten, hij wist een karper te haken die zijn top elastiek er enkele meters wist uit te trekken. Om de vis toch te landen werd er al een deel bij aan de hengel gestoken, maar de vis liet zich toch bijna niet van de bodem halen. Na een dril van wel zeker een half uur dacht de vis, ik kies toch weer het diepere water en vertrok richting midden, P. König had het nakijken.

De winnaar, H. Wehrsich, zat aan de spoorkant en wist 7 vissen te vangen met een gewicht van 3900 gram. Tweede werd hier P. Wöhrmann met 19 vissen met een gewicht van 2850 gram. De derde plaats was voor M. te Lintum met 1025 gram en 54 vissen.

Aan de kant van de keet was het ook spannend wie er met de eer ging strijken. Er moest geloot worden wie met de eerste prijs naar huis mocht gaan. De gelukkige was U. Tieben, hij wist 17 vissen te vangen met een gewicht van 3055 gram. J. Reesink wist 4 vissen aan te bieden met een gewicht van 3710 gram. De derde plaats was voor R. Lickfeldt met 29 vissen en een gewicht van 252 gram.
Aan de uitslag per vak valt af te leiden dat er overal in de Puls goed vis is te vangen. Het A-vak, dat op de eerste nummers tot halverwege de weide zat wist in totaal 191 vissen te vangen met een gewicht van 10220 gram. Het B-vak kon 201 vissen aanbieden met een totaal gewicht van 10290 gram.

De top vijf na deze wedstrijd met de slechtste wedstrijd afgeschreven ziet er als volgt uit:
H. Kuhlmann 444 pnt
P. König 438 pnt
T. Brüning 438 pnt
W. Vredenberg 437 pnt
N. Legters 433 pnt

De laatste wedstrijd is 31 oktober aan de Oude IJssel Laag-Keppel (nr 81-122 molentje)