M. Morgner en C. Brockötter winnen vijfde wedstrijd

Woensdag, 30 september 2015

Zaterdag 12 september is de vijfde wedstrijd van de zomercompetitie gevist in de Berkel bij Eibergen. Omdat er werkzaamheden aan de gang zijn bij de oude spoorbrug was het niet makkelijk om bij het viswater te komen, maar met vereende krachten is iedereen op zijn gelote vis stek gekomen.

Het wedstrijd parcours was wederom verdeeld in twee vakken. Het A-vak was vanaf de spoorbrug naar de fietsbrug het B-vak was van de spoorbrug richting de Stokkersbrug. Er deden 26 vissers mee waarvan er 19 één of meerdere vissen konden aan te bieden aan de weegploeg.

Er werd dus redelijk wat vis gevangen, alleen waren het over het algemeen wel kleine visjes die werden aangeboden. M. Morgner vissend in het B-vak wist 7 vissen aan te bieden aan de weegploeg waarvan zes mooie grote brasems die hij in de laatste drie kwartier van de wedstrijd wist te vangen. Met een totaal gewicht van 13.000 gram mocht hij zich de grote winnaar noemen. Tweede werd hier E. Tieleman die 29 vissen met een gewicht van 535 gram wist te vangen. De derde plaats was voor R. te Kolstee met 6 vissen en 255 gram. Winnaar in het A-vak werd C. Brockötter met 17 vissen en 895 gram. De tweede plaats was hier voor M. Giesen, hij wist één vis te vangen met een gewicht van 1490 gram. Als derde eindigde T. Bruening met 9 vissen met een gewicht van 405 gram.

De top vijf na deze wedstrijd met de slechtste wedstrijd afgeschreven ziet er als volgt uit:
H. Kuhlmann 364 pnt
P. König 355 pnt
W. Vredenberg 355 pnt
E. Tieleman 354 pnt
T. Bruening 352 pnt

De volgende wedstrijd word gehouden op 3 oktober. Loting is om half negen aan de Puls.
De laatste wedstrijd is 31 oktober aan de Oude IJssel Laag-Keppel (molentje)

Stand na vijf wedstrijden