Robin Maas en Steven Hijink winnaars Hooked on Fishing Cup 2015

Dinsdag, 29 september 2015

Zoals inmiddels een traditie is geworden is er de laatste zondag van september een open jeugdwedstrijd bij De Puls om de Hooked on Fishing Cup. Om kwart voor negen werden de 18 deelnemers welkom geheten door Bert Oonk van Hooked on Fishing. Direct hierna vond de loting plaats en konden de deelnemers (7 uit de B-categorie en 11 uit de C-categorie) naar hun plek gaan om alle hengelspullen klaar te zetten.

Kwart over negen klonk het sein voor het begin van de wedstrijd. Ondertussen was de temperatuur al aangenaam te noemen en zat de helft van de deelnemers lekker in het zonnetje.
De vangsten kwamen langzaam op gang en na een half uur hadden al veel deelnemers één of meerdere visjes in het leefnet. De grote vis liet het echter bijna geheel afweten.

Alleen bij de de B-jeugd wist Koen Fukking uit Warnsveld zowel een karper als een brasem te vangen. Omdat bij de jeugdwedstrijden van WHV de Karper zowel het aantal gevangen vis als het gewicht telt was het nog geen uitgemaakte zaak dat Koen hiermee ook de overwinning al op zak had.

Na twee en een half uur vissen klonk het eindsignaal en was de eerste conclusie dat iedereen vandaag vis had gevangen. De weegploeg ging aan de slag en de spanning liep op bij de verschillende deelnemers. Als snel werd duidelijk dat het aantal vissen vandaag heel belangrijk zou zijn.

Bij de C-jeugd van tot en met 12 jaar werden in totaal 89 vissen gevangen met gezamenlijk gewicht van 8740 gram. Er waren twee deelnemers met beide de meeste aantal vissen. Zowel Matthijs Ebbers als Robin Maas wisten 20 vissen ter weging aan te beiden. Het gewicht moest dus de doorslag geven. De vissen van Robin waren in totaal 1010 gram en van Matthijs 915 gram. Hiermee was duidelijk geworden dat Robin Maas voor de tweede keer op rij de winnaar is geworden van de Hooked on Fishing Cup bij de C-jeugd.

Ook bij de B-jeugd van 13 tot en met 18 jaar was het iedereen gelukt om vis te vangen, in totaal werden er 61 vissen gevangen met een gewicht van 9575 gram.
Het was als snel duidelijk dat Koen het grootste gewicht zou hebben. Met een karper, een brasem en 6 andere visjes gaf de weegschaal 4600 gram aan. Daarmee scoorde hij de duidelijke 1 voor het gewicht. Helaas voor Koen waren er 3 deelnemers die meer vissen hadden gevangen zodat hij voor het aantal vissen 4 punten kreeg.
Steven Hijink wist 1100 gram te noteren, dit was het tweede gewicht en goed voor 2 punten maar de doorslag gaf het aantal gevangen vissen. Met 26 stuks wist Steven hier een 1 te scoren en kwam op een totaal aantal punten van 3. Hiermee was Steven Hijink de winnaar van de Hooked on Fishing cup 2015 bij de B-jeugd.

Robin en Steven van harte gefeliciteerd.