Robin Maas en Bram ten Brinke zijn winnaars van de jeugdcompetitie

Maandag, 14 september 2015

Zondag 13 september waren rond negen uur 22 deelnemers aanwezig voor de derde en laatste wedstrijd van de jeugdcompetitie. Na de loting werd om kwart voor tien gestart met de wedstrijd. De eerste vissen werden al spoedig gevangen en belandde in het leefnet. In de C-categorie wist iedereen vis te vangen, dit was over het algemeen kleine vis. De brasem liet het hier afweten. Bij de B-categorie ging het voor sommige deelnemers minder voorspoedig. Een aantal wisten zelfs helemaal geen vis te vangen. Bram ten Brinke was de enige die een brasem wist te vangen naast veel andere kleine vis.

Om twaalf uur klonk het sein van einde wedstrijd. De weegploeg ging aan de slag om alle vissen te tellen en te wegen.

Voordat overgegaan werd tot de prijsuitreiking en bekendmaking van de competitie uitslag was er eerst aan de inwendige mens gedacht. Alle deelnemers konden genieten van een bak patat met een snack welke gesponsord was door cafetaria Rooks.

Na deze versnapering konden de prijzen en bekers uitgestald worden en werd begonnen met de prijsuitreiking.

In de C-categorie werd door 14 deelnemers in totaal 160 vissen gevangen met een totaal gewicht van 9830 gram. Frans Janssen ving in totaal 30 vissen, 1125 gram en legde hiermee beslag op de eerste plaats. Stijn Kersten werd tweede en Robin Maas derde

Bij de B-categorie werden er 50 vissen gevangen met een totaal gewicht van 5610 gram. Bram ten Brinke had het grootste aandeel in zowel gewicht als aantal. Hij wist 2865 gram te vangen verdeeld over 18 vissen. Op een tweede plaats eindigde in deze wedstrijd Brenda Maas en Bram Weerkamp werd derde.

Einduitslag competitie
Bij aanvang van de laatste wedstrijd stond Robin Maas aan kop in het tussenklassement met een voorsprong van 10 punten op Frans Janssen. Frans wist met zijn overwinning in de derde wedstrijd de achterstand wel te verkleinen maar dit was niet voldoende voor de eindoverwinning. Robin Maas heeft zijn voorsprong goed verdedigd en is dus kampioen geworden in de C-categorie. Frans Janssen is tweede geworden en Mathijs Ebbers derde.

In de B-categorie stond na twee wedstrijden Kirina Raterink aan kop met een kleine voorsprong van 2 punten op Bram ten Brinke. Door de overwinning in de derde wedstrijd wist Bram de koppositie over te nemen. Bram ten Brinke is hiermee kampioen geworden in de B-categorie met Kirina Raterink op een tweede plaats en Bram Weerkamp op een derde plaats.

Robin Maas en Bram ten Brinke worden van harte gefeliciteerd door alle jeugdbegeleiders.