Visles voor groep 8 van De Vlier

Donderdag, 25 juni 2015

Op donderdag 25 juni was groep 8 van De Vlier aan de beurt voor een visles. Om 10 uur stonden drie vrijwlligers van WHV de Karper klaar bij de tijdelijke huisvesting aan de Olmenstraat. De visles werd verzorgd door Danny Freriks. Van Sportvisserij Nederland was Evert Dijkhof aanwezig om Danny zijn eerste visles te beoordelen.

Na de ochtendpauze ging Danny van start met de biologieles over de leefomgeving van de vis. Ook werd aandacht besteed aan het herkenning van vissoorten en, heel belangrijk, het zorgvuldig onthaken van de vis werd uitgebreid geoefend.

Na de middagpauze vond de visexcursie plaats. Alle kinderen waren naar de vijver aan het Oostervoort gekomen en werden daar door vele begeleiders opgewacht. Na in kleine groepjes verdeeld te zijn gingen de leerlingen met de begeleider naar de waterkant. Hier werd eerst goed uitgepeild en al snel daarna werden de eerste vissen gevangen.
Ook werd na een half uur een karper gehaakt, na een uitgebreide dril schoot deze echter weer los.
De vangsten van blankvoorn en ruisvoorn gingen ondertussen gewoon door, alle kinderen wisten wel één of meerdere vissen te vangen. Na ongeveer een uur vissen werd er weer een karper gehaakt, deze werd met enige hulp prima gedrild en kon onder grote belangstelling van alle kinderen van groep 7 uiteindelijk geschept worden.

Na de groepsfoto gingen de leerlingen weer voldaan naar school terug.

Na deze visles werd Danny gefeliciteerd met een prima beoordeling en het behalen van het predikaat vismeester. Hiermee heeft WHV de Karper het aantal vismeester binnen de vereniging uitgebreid naar 3 personen.