Cursus Vissen voor kids

Vrijdag, 19 juni 2015

Woensdag 17 juni waren 22 jonge deelnemers prestent voor de tweede les van de cursus Vissen voor Kids. De cursus wordt verzorgd door vrijwilligers van WHV de Karper in samenwerking met speeltuinvereniging De Vrees. De groep is onderverdeeld in basis en gevorderd. Bij de gevorderde groep stond het maken van onderlijntjes weer op het programma, waar de eerste les geoefend werd met het aanzetten van een haakje (met bledje) zonder hulpmiddelen werd nu geoefend met de “hakie an”.

De basisgroep heeft de eerste les een compleet tuigje gemaakt en kreeg deze les uitleg over visherkenning. Aan het eind van de uitleg konden de kinderen met behulp van de zoekkaart al vele vissoorten herkennen.
Na de pauze werd aandacht besteed aan het gebruiksklaar maken van lokvoer en verschillende aassoorten. Uiteraard werd ook geoefend met het op de plek werpen van de voerballen. Hiervoor werden tennisballen gebruikt die in een emmer geworpen moesten worden. Dit bleek veelal toch moeilijker te zijn dan gedacht.

De volgende les (op 24 juni) gaan beide groepen naar het water voor de praktijklessen.

Klik hier voor de uitgebreide fotoreportage