Koppel P. König en J. Frontschack winnen koppelwedstrijd WHV de Karper tijdens Nationale Hengeldag

Donderdag, 4 juni 2015

Zaterdag 30 mei togen 11 koppels van De Karper naar de Puls voor een viswedstrijd in het kader van de Nationale Hengeldag. De wedstrijdcommissie had de even nummers die bij de Puls staan aangegeven op de paaltjes of zijn vastgemaakt op de plank aan de waterkant aangewezen als vis plaatsen, zodoende hoefden er geen nummers uitgezet te worden. Om 12 uur werd een begin gemaakt met de loting en om één uur werd het begin signaal gegeven en kon er gevist worden.

Al gauw werd duidelijk dat de vangsten bij sommige koppels goed waren, de brasems wilden wel genieten van het aangeboden aas, bij enkele vissers nog beter dan de kleine vis. Het weer was niet wat je normaal verwacht voor eind mei, na een klein half uur werd de wind heviger en klonken er onweersknallen, ze waren ver genoeg weg zodat de wedstrijd gewoon door kon gaan. Niet veel later vielen er hagelstenen die de grond een witte aanblik gaven. Toch liet later ook de zon nog even zijn vriendelijke gezicht zien. Een typisch Nederlands weerbeeld.

Na drie uur werd het eindsignaal gegeven en konden de weegploegen aan het werk. Met grote overmacht werd het koppel P. König en J. Frontschack winnaar, ze wisten 30 vissen te vangen met een totaal gewicht van 22.470 gram. Zij zaten aan de spoorkant en zoals gebruikelijk was dit wederom het B-vak. Winnaars in het A-vak werden M. Prinsen en Y. Prinsen inderdaad vader en zoon samen goed voor 32 vissen met een gewicht van 5180 gram. Tweede in het B-vak was wederom een vader en zoon. Namelijk D. en R. van de Graaf met 12200 gram en 26 vissen. Tweede in het A-vak werden B. Oonk en de winnaar van vorig jaar N. Legters, zij wisten 19 vissen te vangen met een gewicht van 3370 gram. De derde plaats in het B-vak was voor U. Kotecki en F. Schlender met een gewicht van 2580 gram en 18 vissen. De derde plaats in hert A-vak was voor vader en zoon Lankheet.
In totaal zijn er 188 vissen gevangen met een totaal gewicht van 51795 gram wat een goede vangst in ons eigen water genoemd mag worden. Dit wil wel zeggen dat er een heel mooi visbestand aanwezig is in de Puls.

Uitslag
1. P. König en J. Frontschack    22.470 gram, 30 vissen