U. Tieben wint derde wedstrijd WHV De Karper

Zondag, 17 mei 2015

Zaterdag 16 mei 2015 gingen 25 vissers op pad voor de 3de wedstrijd van WHV De Karper. Het strijdtoneel was dit keer het C-vak van Twentekanaal in Lochem. Volgens de weersvooruitzichten konden er gedurende de vier uur durende wedstrijd enkele buien passeren, wat ook gebeurde. Enkele vissers hadden op vrijdag reeds het parcours verkent en hadden te maken met zoals dat zo mooi heet wind op de kop, iets wat zaterdag niet het geval was, de wind kwam van achteren.

De visvangst was wat betreft aantal zeer goed te noemen, bijna iedereen wist één of meerdere vissen in het net te krijgen. Slechts vier personen hebben geen vis aangeboden aan de weegploegen.

Het waren wel vissen die een goed leefnet nodig hadden, ze waren meestal tussen de vijf en tien centimeter, toch zaten er ook mooie exemplaren bij van voorn, brasem en baars. In totaal werden er 431 vissen gevangen met een totaal gewicht van 12.200 gram.

De winnaar U. Tieben zat in het A-vak, hij kon 70 vissen aanbieden met een gewicht van 1290 gram. Tweede was Y. Prinsen, hij ving 46 vissen met een gewicht van 475 gram. De derde plaats was voor C. Brockötter, hij wist 9 vissen te bemachtigen met een gewicht van 2130 gram.

Eerste in het B-vak werd W. Vredenberg met 51 vissen die samen 225 gram wogen. Tweede werd hier H. Kuhlmann met 40 vissen en 220 gram. Op de derde plaats wist B. Oonk beslag te leggen met 31 vissen, goed voor 265 gram.

De tussenstand na drie wedstrijden is:
1.N. Legters 273 pnt.
2.P. König267 pnt.
3.H. Kuhlmann266 pnt.
4.T. Bruning263 pnt.
5.W. Vredenberg262 pnt.

De volgende wedstrijd is op 16 juni, locatie Berkel Borculo Lochemseweg.