F. Schlender wint tweede wedstrijd zomercompetitie

Zondag, 3 mei 2015

De tweede wedstrijd is zaterdag 2 mei gevist in de Berkel bij Eibergen bij de oude spoorbrug. 32 vissers wisten de waterkant te vinden om de strijd aan te gaan. Het was een mooie zonnige dag met niet al te veel wind en een redelijke temperatuur.

Om half negen werd er begonnen met de loting voor de plaatsen. De wedstrijdcommissie had 20 plaatsen uitgezet richting de loopbrug, dit was het A-vak en even veel richting de Stokkersbrug, B-vak.

Om half tien werd het beginsignaal gegeven en voor enkele vissers was het al gauw raak en werden de eerste vissen gevangen. Slechts vier vissers wisten geen vis te bemachtigen in de vier uur durende wedstrijd.
In totaal werd er bijna 39 kilo gevangen verdeeld over 281 vissen.

Winnaar werd F. Schlender, hij zat in het B-Vak en wist 4350 gram te vangen met 20 vissen. N. Legters werd tweede met 28 vissen met een gewicht van 1330 gram. Derde werd F. Wenink met 11 vissen en 1695 gram.

In het A-vak wist O. Skonietzki 26 vissen te vangen met een gewicht van 2525 gram, de tweede prijs wist R. te Kolstee in de wacht te slepen met 19 vissen en 2475 gram. Derde werd H. Wiegerinck met 2390 gram en 14 vissen.

De volgende wedstrijd is zaterdag 16 mei in het Twentekanaal bij Lochem tussen de Ehzerbrug en Dochterensebrug.