Visles op de Wilhelminaschool

Vrijdag, 1 mei 2015

Op vrijdag 1 mei is er al weer voor het vierde jaar een visles verzorgd voor groep 7 van de Wilhelminaschool. Danny Freriks heeft het ochtend gedeelte voor zijn rekening genomen, dit was zijn eerste visles als vismeester. Met Danny erbij heeft de vereniging nu drie vismeesters.

Tijdens de les op school is er aandacht besteed aan de leefomgeving van de vis, visherkenning en werd er geoefend met het onthaken van de de vis.
’s Middags zijn alle kinderen samen met de juffen naar De Puls gefietst. Onder begeleiding van vrijwilligers hebben de kinderen uitleg gekregen over het vissen met de vaste stok en konden ze dit direct in de praktijk brengen.
Er werd goed gevangen, alle kinderen wisten één of meerdere vissen te vangen met uitschieters van meer dan 20.