Tweede 55+ midweekwedstrijd 2015: Veel vis en Hartwig Kuhlman , een terechte winnaar!

Woensdag, 29 april 2015

Op dinsdag 28 april is de tweede 55+ wedstrijd gevist. Deze keer was Het Kloosterveld in Kotten het strijdtoneel. Opnieuw waren 16 deelnemers present, die er allemaal veel zin in hadden. In rap tempo werd door iedereen opgebouwd en ruim voor de geplande starttijd werd er bij de wedstrijdleiding op aangedrongen om maar vooral het startschot te geven.

Niet alleen de deelnemers hadden er zin in, maar ook de vis meldde zich direct. In het begin was het vooral de kleinere vis, later bleken op sommige plekken ook de grotere jongens present. Good old Freek Wenink wist zich als bijna 80 jarige heel mooi in de prijzen te vissen. Zo zie je maar dat klasse niet aan leeftijd gebonden is en vissen voor iedereen een heel mooie sport kan zijn. Gezellig was het ook weer en daar kon de regenbui die we te verwerken kregen niets aan af doen. Hartwig Kuhlman was vandaag de absolute winnaar, zowel qua aantal als qua gewicht. Daar past maar een woord bij: Klasse!
In totaal werden 27,2 kilo vis en 661 stuks gevangen.

De uitslag was als volgt:
1.Hartwig Kuhlman140 stuks, 6900 gram
2.Henk Staverman 118 stuks,1510 gram
3.Clemens Brockötter 91 stuks, 2100 gram
4.Chris Slotboom 30 stuks, 3310 gram
5.Freek Wenink 48 stuks, 1730 gram

Volgende wedstrijd, op 12 mei, Meddose Kolk.