H. Kuhlmann wint eerste wedstrijd zomercompetitie

Zondag, 12 april 2015

Zaterdag 11 april is de eerste wedstrijd van de zomercompetitie van start gegaan, hierbij deden 35 leden een poging om één of meerder vissen te vangen. Hierin slaagden 24 vissers.

Deze wedstrijd werd gehouden in het Twentekanaal te Enschede bij de Lonnekerbrug.
Het leek ‘s morgens een mooie zonnige dag te worden, maar tijdens de vier uur durende wedstrijd die om half tien begon, werd het weerbeeld toch bepaald door een steeds sterker wordende wind, die later gepaard ging met regen.

Ondanks deze soms toch wel moeilijke omstandigheden wist H. Kuhlmann in het A-vak 23 vissen te vangen met een totaal gewicht van 1850 gram. Goed voor de algehele overwinning. De tweede plaats was voor T. Bruning, hij ving 2 vissen met een gewicht van 2105 gram. Derde met één vis die goed was voor 1650 gram werd H. Hölken.

In het B-vak ging de dagzege naar P. König, hij kon 5 vissen aanbieden met een gewicht van 1190 gram. Hier werd N. Legters tweede met 14 vissen en 395 gram. Op de derde plaats wist H. Klapwijk beslag te leggen, hij kon 3 vissen aanbieden met een gewicht van 745 gram. In totaal zijn er 105 vissen gevangen met een gewicht van 13.120 gram.

De volgende wedstrijd wordt gehouden op 2 mei bij de oude spoorbrug te Eibergen.