Snertwedstrijd 10 maart 2012

Zondag, 11 maart 2012

Zaterdag 10 maart is de jaarlijkse snertwedstrijd gevist in De Puls. Er deden 25 vissers mee waarvan er in totaal 8 vis hebben gevangen. Halverwege de wedstrijd is een pauze ingelast voor een overheerlijke kop erwtensoep.

Louis Medze wint snertwedstrijd

Voor vele vissers is de traditionele snertwedstrijd van de WHV De Karper het begin van het visseizoen, maar liefst 25 vissers waren afgelopen zaterdag naar het gerenoveerde “De Puls” gekomen om hun geluk te beproeven.
Nadat alle vissers hun stek hadden ingericht kon de wedstrijd om 13.00 uur beginnen, aanvankelijk werden er enkele voorns gevangen aan de onlangs gerenoveerde zijde van “De Puls”.
Na de pauze, waarin de deelnemers konden genieten van een goed gevulde kop erwtensoep, kwamen ook de vissen op de andere oever van hun plek en werden enkele brasems getrakteerd op een goed gevuld stukje aas.
Louis Medze had blijkbaar het lekkerste aas want hij wist 2 brasems te verschalken samen goed voor 4500 gram en werd daarmee winnaar van de Snertwedstrijd, Peter Wöhrmann jr. ving ook een brasem van 1850 gram en werd daarmee 2e, de derde plek was voor Robert Hiddink met een klein brasempje van 700 gram. In het totaal wisten 8 deelnemers vis te vangen samen goed voor 8 kilo.

Uitslag
1 L.Medze 4500 gram