H. Scheepers en P. König winnen snertwedstrijd

Zondag, 29 maart 2015

De eerste wedstrijd van 2015 is zaterdag 7 maart 2014 gevist. Dit betrof de jaarlijkse snertwedstrijd. Normaal wordt deze wedstrijd in De Puls gevist maar door het gepleegde onderhoud en het te verwachten aantal deelnemers kon dit nu niet. Er werd uitgeweken naar de twee andere wateren van De Karper.

In het Kloosterveld in Kotten konden 15 vissers hun plaats na loting opzoeken. In de Meddose Kolk konden 16 vissers hun geluk beproeven. Voor een snertwedstrijd was de temperatuur eigenlijk wel aan de hoge kant. Als je geluk had en een plaatsje in de zon had geloot was het goed toeven, zelfs zonder jas. Maar toch kon iedereen na de wedstrijd met smaak genieten van het heerlijke bakje snert zoals altijd gemaakt door H. Klapwijk, waarvoor nogmaals onze hartelijke dank.

Aangezien de watertemperatuur nog wel aan de lage kant is door de koude nachten was het voor iedereen een raadsel hoe het met de vangst zou gaan. Na drie uur vissen kon de balans worden opgemaakt. De weegploegen hadden redelijk makkelijk. De vangsten vielen tegen en er was maar één grotere vis gevangen.

De winnaar in Het Kloosterveld werd P. König. Hij had 580 gram verdeeld over 32 vissen. Tweede werd D. van de Graaf, hij had ook 26 vissen met een totaal gewicht was 630 gram. Derde werd P. Wöhrmann met 11 vissen en 390 gram.
In de Meddose Kolk werd H. Scheepers winnaar met 49 vissen met een gewicht van 710 gram. Tweede was M. Morgner met 1 vissen en 990 gram. De derde plaats was voor U. Tieben, 10 vissen met een gewicht van 170 gram.
In totaal werden er in Kotten 81 vissen gevangen met een gewicht van 1950 gram. In Meddo 127 vissen met een gewicht van 2490 gram.