Vissen binnen de bebouwde kom van Winterswijk

Vrijdag, 24 februari 2012

Heb je je ooit afgevraagd of je mag vissen in de retentievijvers binnen de bebouwde kom van Winterswijk? Met de nieuwe aanvulling op de landelijke lijst is dat nu geregeld.

De landelijke lijst is een bijlage die bij de (jeugd)vispas hoort. Het is een boekwerkje dat in 2010 gedrukt is en drie jaar (2010, 2011 en 2012) geldig is. Wijzigingen en aanvullingen worden ieder jaar aangepast en in een bijlage bij de Vispas verspreid. Ook worden wijzigingen in de loop van het jaar beschikbaar gesteld op de website van Sportvisserij Nederland.

In januari 2012 is het visrecht van de meeste (retentie-)vijvers binnen de bebouwde kom van Winterswijk in het bezit gekomen van Hengelsport Federatie Midden Nederland. Hiermee wordt het voor iedereen met een (jeugd)vispas mogelijk om op deze vijvers te vissen.

De letterlijke tekst uit de aanvulling is:
Alle wateren in de bebouwde kom met uitzondering van de vijver tegenover restaurant “Weerkomm’n”, de vijver bij kruising Venemansweg / Driemarkweg, de vijver gelegen tussen de Magnoliastraat / Bocholtsestraat.

Wat moet je zelf doen om te mogen vissen binnen de bebouwde kom?
Je moet in het bezit zijn van een geldige (jeugd)vispas met de landelijkelijst 2010-2012, de aanvulling van 2012 en je moet een geprinte versie hebben van de aanvullingslijst van februari 2012.

De aanvullingslijst van februari 2012 kun je hier downloaden. Print daarna deze aanvulling (3 pagina's) en voeg deze bij je (jeugd)vispas.