Eerste wedstrijd 55 Plus

Dinsdag, 4 april 2023

Dinsdagmiddag 4 april werd eerste wedstrijd uit een serie van 9 wedstrijden van de 55 Plus competitie gevist.

Maar liefst 16 vissers waren naar De Puls gekomen om hieraan deel te nemen.. Gezien de trainingsresultaten van de afgelopen dagen waren de verwachtingen hoog gespannen en ieder hoopte dan ook op een mooi netje vis.
Na de loting kon ieder zijn stek innemen en klonk om 13.00 uur het beginsignaal.

Omdat in de Puls de hengelkeuze vrij is viste de een met de feeder en de ander gewoon met de vaste stok.
Al snel bleek dat de vis zich moeilijk liet verleiden tot een aanbeet, waardoor uiteindelijk na het eindsignaal om 16.30 uur maar liefst
11 vissers een leeg net aan de weegploeg moesten aanbieden.
Dit betekende ook dat 5 vissers (dit keer een compleet Duitse aangelegenheid) wel één of meer vissen hadden gevangen.
Deze 5 vissers wisten samen 8 vissen te vangen met een totaal gewicht van 10.650 gram, waarbij Hartwig Kuhlmann met 2 karpers  - waarvan er één maar liefst 70 cm. was  -  het meeste gewicht voor zijn rekening nam.

Uitslag

1 Hartwich Kuhlmann   8260 gram
2 Peter König                 1200 gram
3 Klaus Peter Marten     780 gram
4 Uwe Kotecki                310 gram
5 Ulli Tieben                   100 gram

De volgende wedstrijd wordt gevist op 18 April in het Kloosterveld-Kotten.