Van de bestuurstafel.

Woensdag, 9 november 2022

Op maandag 7 november was er weer een bestuursvergadering. Een korte samenvatting van de besproken onderwerpen.

Jeugdcommissie

Met de Jeugdcommissie is overleg geweest. De activiteiten van het afgelopen jaar zijn besproken. Nagegaan is wat er beter kan, maar vooral is er vooruit gekeken naar het komende jaar. Geconstateerd moet worden dat een deel van de plannen ook in 2023 - vrijwel zeker - niet kan plaatsvinden. Er zijn gewoon te weinig mensen die hierbij kunnen helpen. Ook het komende jaar zal alles worden gedaan om voldoende mensen te krijgen.

Overleg controlecommissie

Het overleg met de controlecommissie was teleurstellend. Geconstateerd moest worden dat in 2022 door de Controlecommissie geen controles konden worden uitgevoerd. De beschikbaarheid van voldoende mensen was niet toereikend om dit veilig te kunnen doen. Er is dan ook in 2022 alleen door Globe Security gecontroleerd. Voor het komende jaar ziet het er niet beter uit. Besloten is dan ook om - voorlopig - ook in 2023 geen eigen controles uit te voeren. Er moeten eerst meer mensen beschikbaar zijn, wil dit verantwoord kunnen plaatsvinden. De afspraken voor 2023 met Globe Security zullen hierop worden aangepast.

Wedstrijden 2023

De over 2022 gehouden evaluatie van de wedstrijden heeft geresulteerd in een aanpak voor het komende jaar. In principe zullen alle wedstrijden in 2023 weer plaatsvinden. Bovendien wordt overwogen een wedstrijdcommissaris aan te stellen. De plannen worden de komende weken nog met alle betrokkenen besproken en in december definitief vastgesteld en op de website gepubliceerd.
Groot onderhoud Puls

Jaarplan 2023

Het jaarplan voor 2023 is - nagenoeg gereed. Op nog enkele punten moeten zaken worden uitgezocht, waarna deze definitief is en ter goedkeuring aan de Ledenvergadering op 20 maart 2023 kunnen worden aangeboden.

Begroting 2023

De begroting voor 2023 dekt de plannen voor 2023 volledig. Er is zelfs ruimte voor een post onvoorzien ter grootte van € 5.000,-. De contributie voor 2023 is niet verhoogd. Ook hiervoor zal het bestuur goedkeuring vragen aan de Ledenvergadering 2023 op 20 maart 2023.

Contributie 2024

Nagedacht wordt over de hoogte van de contributie voor 2024. Het bestuur is voornemens deze in december vast te stellen en deze te agenderen voor de Ledenvergadering op 20 maart 2023.

Visuitzetting - wintervoeren

Recent is in alle drie de viswateren weer vis uitgezet. Dit keer betreft het - grote - voorns. Waar nodig zal deze winter weer bijgevoerd worden.

Werkbezoek Heemraad Floor Wissing WRIJ

Op 3 november jl. bracht Heemraad Floor Wissing van het Waterschap Rijn en IJssel een werkbezoek aan onze vereniging. Zij toonde zich zeer geïnteresseerd in de activiteiten van de Karper. Hoewel er op ambtelijk niveau best regelmatig contacten zijn, is een overleg met de Heemraad niet voor de hand liggend. Dit vindt veelal plaats op Federatie niveau. Hoewel het overleg een informele status had, hebben zowel wij als Karper, maar zeker ook Floor Wissing het bezoek als zee nuttig ervaren.

Inspiratiebijeenkomst Sociale Veiligheid.

Een dag na de bestuursvergadering was er een Inspiratiebijeenkomst Sociale Veiligheid. Deze werd verzorgd door een consulent, namens NOCNSF. Hoewel veiligheid in het algemeen bij de Karper hoge prioriteit heeft, bleek een bijeenkomst als deze alleszins nuttig. Naast het bestuur namen de leden van de Jeugdcommissie en de Controlecommissie deel aan de sessie. In de Ledenvergadering van 20 maart 2023 zal dit worden geagendeerd en zal het bestuur aangeven hoe - sociale - veiligheid bij de Karper nog meet aandacht krijgt.

Bestuursvergadering 12 december a.s.

Zoals gebruikelijk moeten er in de laatste vergadering van het jaar een aantal besluiten worden genomen voor het komende jaar. Dit keer zijn dat er nogal wat. Denk bijvoorbeeld maar aan het jaarplan, de begroting, maar ook de wedstrijden, de jaarlijkse evaluatie AVG (privacy), rooster van aftreden bestuur, contributie 2024, en, al vast een eerste gedachtewisseling over de agenda voor de Ledenvergadering van 23 maart 2023. Kortom, een avondje doorwerken. Veel is overigens al voorbereid, maar ook is veel onzeker.

Heb je belangstelling, kom eens langs. Luister, of praat zelfs, mee. Je bent van harte welkom.