Vislessen 2022

Dinsdag, 26 april 2022

De laatste weken hebben we een hoop enthousiaste kinderen de kunst van het vissen mogen leren.

Bij OBS Bargerpaske hebben wij onze 1e les mogen organiseren waarin we de basisprincipes van het vissen uitlegden. Tijdens deze les zijn de kinderen druk bezig geweest met het in elkaar zetten van hun eigen dobbersetje.

De 2e les begon aan de waterkant bij de Oostervoort. Tijdens deze les kregen ze te zien hoe je nu een goed lokvoer kunt maken. Daarnaast konden ze het zelfgemaakte dobbersetje testen in de praktijk.

De 3e les begon ook vanaf de waterkant. Tijdens deze les kregen de kinderen de mogelijkheid om te zien hoe het is om een wedstrijd te vissen met professioneel materiaal. Ze mochten gebruik maken van een zitkist om aan te voelen hoe dat nu is bij een echte wedstrijd. Verder was er ook ruimte om daarna nog zelf te vissen en is er zelfs karper en snoek gevangen.

Op zondag 24 april was er een afsluitende wedstrijd waarin de kinderen met al hun parate kennis ten strijde gingen. Er waren een aantal mooie prijzen te winnen zoals een schepnet, hengel en een zitkist. Rond 12 uur klonk het eindsignaal en was de wedstrijd voorbij. De uitslag bestond uit een gedeelde 3e plek met wel liefst 3 vissers. Dit waren Joop Tiggelhoven, Joek Koldeweij en Benjamin te Wiele met ieders 8 vissen. Op nummer 2 stond Jordy Sikkink met een vangst van maar liefst 12 vissen.
En op nummer 1 hebben we Melle Lammers met 19 vissen, een topprestatie!

Als Jeugdcommissie zijn we hartstikke blij met de grote opkomst en de geboden hulp.
We willen daarom alle vrijwilligers, ouders en ook OBS Bargerpaske van harte bedanken.
Ook willen we Bert Oonk van Hooked on Fishing en Evezet bedanken voor het sponseren van de prijsjes
Graag zien we jullie allemaal weer terug aan de waterkant.

Jeugdcommissie W.H.V. de Karper