Van de bestuurstafel.

Donderdag, 10 februari 2022

Maandag 7 februari was er een bestuursvergadering. Onderstaand de belangrijkste besluiten ter informatie.

Van de bestuurstafel

Jeugd
Al eerder is melding gemaakt van de activiteiten van de Jeugdcommissie. Met trots heeft het bestuur kennis genomen van de plannen die zij voor dit jaar op het programma hebben staan. Zo zullen er weer vislessen worden georganiseerd en zijn er weer viswedstrijden voor de jeugd. Het naar Winterswijk halen van de ZomerVisKaravaan, georganiseerd in samenwerking met Sportvisserij Nederland is voor dit jaar nog een brug te ver. Als het even kan, zal dat volgend jaar wel gebeuren. Kortom, ook op dat punt zijn we er weer. Heb je ideeën, suggesties of wil je ook hiervoor actief zijn, laat het ons weten. Het adres is: jeugd@whvdekarper.nl

Onderhoud
Zoals jullie wel gezien zullen hebben, vinden er rond alle drie de visvijvers nog al wat onderhoudswerkzaamheden plaats. Alles wordt in het werk gesteld om dit in ieder geval voor medio maart af te ronden. Of dat ook lukt is nog helemaal zeker. Veel zal afhangen van het weer. Belangrijk is te vermelden dat met name er een stevige aanpak van de bomen heeft plaatsgevonden. Alle bomen rond de vijvers zijn/worden gecontroleerd, en waar nodig, wordt oud hout verwijderd. Nadat de werkzaamheden zijn afgerond geldt voor alle drie de locaties het predicaat “veilig”. Over de verbetering van – een deel van – de oevers bij de Puls is het bestuur voornemens, aansluitend aan de Ledenvergadering van 21 maart a.s. een eerste oriënterend overleg te hebben. Vervolgens zal in de zomer aan een uitvoeringsplan worden gewerkt. In een volgende Ledenvergadering zal dan een plan ter goedkeuring worden voorgelegd. Mogelijk wordt hiervoor in het najaar een extra vergadering gehouden. De inzet is dat de werkzaamheden in de winter 2022-2023 zullen plaatsvinden.

Beveiliging gebouw bij de Puls
Het gebouw bij de Puls is de afgelopen winter drastisch onderhanden genomen. Naast schilderen heeft ook versterking en isoleren van de wanden plaatsgevonden. Binnenkort wordt ook een alarminstallatie geplaatst en zullen er camera’s worden geplaats. Dit zal met borden worden aangegeven, zodat
dat bij iedereen die het terrein betreedt bekend is. Het bestuur hoopt daarmee dat schade aan het gebouw, o.a. door vandalisme voorbij zal zijn.

Overeenkomst met Globe Security
Zoals in de ledenvergadering van 20 september jl. al is gemeld, heeft het bestuur besloten, gegeven de uitkomst van de evaluatie over 2021, besloten de overeenkomst met Globe Security te velengen.

Wedstrijden
Het bestuur heeft een voorstel van een aantal leden om in 2022 toch wedstrijden te kunnen organiseren overgenomen. Onder leiding van Geert ten Hagen zullen in 2022 wedstrijden gehouden kunnen worden. Waar en wanneer deze zullen plaatsvinden is nog niet bekend. Op dit moment worden data en locaties gezocht. Die zullen dan nog door de resp. federaties moeten worden geaccordeerd. Voor 2022 is een – aangepast – wedstrijdreglement vastgesteld. Het reglement – dat u elders op de website aantreft – voorziet in de huidige Coronamaatregelen. Ook als deze in de loop van het jaar verder zullen worden versoepeld, geldt voor dit jaar dit reglement.

Jaarverslag-financieel verslag 2021
Het jaarverslag van de secretaris en het financieel verslag van de penningmeester zijn besproken en vastgesteld. Bij het financieel verslag van de penningmeester was een samenstellingsverklaring van Boesveld van der Burg Accountancy en Belastingadviezen gevoegd. Binnenkort zal de kascommissie zich hierover nog een keer buigen, waarna beide verslagen ter goedkeuring zullen worden voorgelegd aan de Ledenvergadering op 21 maart a.s.

Politiek
Zoals bekend hebben wij met het oog op de aanstaande Gemeenteraadsverkiezingen in maart a.s. aan alle deelnemende partijen informatie gestuurd over de activiteiten van De Karper. Helaas is ons – tot nu toe – gebleken dat – op een enkele uitzondering na – hierop nauwelijks gereageerd. Nog niet alle verkiezingsprogramma’s zijn bekend. Zodra dat het geval is, zullen wij hierover nog informeren. Het kan niet zijn dat een vereniging als de Karper – nota bene verreweg de grootste vereniging in Winterswijk – wordt genegeerd door de lokale politiek. Heb je suggesties/ideeën laat het ons weten.

Ledenvergadering 21 maart
Zoals bekend is de eerstvolgende Ledenvergadering gepland op 21 maart a.s. De vergadering vindt plaats bij Hotel-Restaurant Frerikshof in Winterswijk en begint om 19.30 uur. Vanaf 19.00 liggen alle stukken die betrekking hebben op de vergadering in de vergaderruimte van Frerikshof ter inzage. De agenda staat uiterlijk 8 maart op de website. Reserveer de datum. Het is jullie vereniging. Het bestuur wil graag verantwoording afleggen over de gang van zaken het afgelopen jaar. Heb je belangstelling voor een bestuursfunctie, meld je dan. Het is echt leuk om dit te doen.

Bestuursvergadering 7 maart
De eerstvolgende vergadering van het bestuur is op 7 maart a.s. Op de agenda staat o.a. , naast de gebruikelijke punten, zoals nieuws uit de commissies, financieel maandoverzicht, e.d., de vaststelling van de agenda voor de Ledenvergadering van 21 maart, een voorstel contributie 2023 en de stand van zaken verkiezingsprogramma’s politieke partijen.