Beste leden, vrijwilligers en geïnteresseerden,

Donderdag, 23 december 2021

Het jaar 2021 nadert zijn einde. Het is –net als 2020- een bijzonder, bewogen maar ook een succesvol jaar geweest.

We hebben als vereniging weer een hoop mooie dingen gedaan. Onze kolken lagen er het hele jaar door prachtig bij en er is veel (groot) onderhoud gepleegd. Er zijn wedstrijden georganiseerd en ook de jeugd mocht zich verheugen op een nieuwe club jeugdbestuursleden en een aantal activiteiten. De controles waren afgelopen jaar nog in de goede handen van Globe security waarmee wij de overlast aan de waterkant hebben kunnen reduceren. Het sportvissen, de sportvisserij ligt onder een vergrootglas en derhalve is het noodzaak om de rust en goede orde aan onze oevers te handhaven. En dit is gelukt! Onze verkoopadressen hebben veel en goed werk verricht in 2021. We naderen de 3000 leden en dat is lang geleden dat De Karper zo veel leden had. Niet alles aan de corona pandemie is dus negatief. We hebben als Nederlanders massaal de hengelsport ontdekt en laten we eerlijk zeggen…. Volkomen terecht toch? Het is de mooiste tak van sport die er is.

Was dan alles rozegeur een maneschijn het afgelopen jaar? Nee, zeker niet. Of mag ik zeggen, “Helaas niet”. Het gebrek aan vrijwilligers, bestuursleden en commissieleden is nog altijd onverminderd groot. Het heeft ons zelfs doen besluiten om komend jaar geen wedstrijden meer te laten organiseren. Zonder voldoende wedstrijdcommissieleden was dit niet langer verantwoord om te doen. Spijtig maar helaas de harde realiteit. Daarnaast zijn zowel de secretaris als de penningmeester in 2022/2023 aftredend. Ook hiervoor is er nog geen zicht op geschikte vervanging. Dit baart mij zorgen lieve leden. Grote zorgen. Dus bij deze wil ik nogmaals een beroep doen op jullie, leden van onze dierbare vereniging. Sta op, meld je aan en help ons! Alsjeblieft! Het zal je verbazen hoe weinig tijd het werkelijk kost.

We hebben de bestuurstaken enorm goed op de rit nu. De vereniging loopt werkelijk op rails en daar ben ik mijn mede bestuursleden enorm dankbaar voor. Jullie zijn toppers. Stuk voor stuk!

Namens het bestuur van WHV De Karper bedank ik jullie allemaal voor het gedane werk en de geleverde bijdrage(n) van het afgelopen jaar. Heb allen fijne feestdagen en een hele goede jaarwisseling.

Blijf gezond, in verbinding, heb lief en hou vast.

Ricardo Schippers
Voorzitter