Van de bestuurstafel.

Zaterdag, 30 oktober 2021

Maandag 25 oktober jl. was er weer een bestuursvergadering. Voor de vergadering waren ook delegaties uitgenodigd van de Controlecommissie, de Jeugdcommissie en de Wedstrijdcommissie.

Met hen werd uitgebreid van gedachten gewisseld over de plannen voor het komende jaar en de knelpunten die zich daarbij kunnen/zullen voordoen. Onzekere factor bij de invulling van de plannen voor 2022 zijn – nog steeds – de onzekerheid over de Coronamaatregelen, maar en vooral ook, hebben we voldoende mensen die de plannen kunnen realiseren. Met alle commissie is afgesproken dat we er alles aan zulle doen om in 2022 de plannen door te kunnen laten gaan. Op de inhoud van de afspraken komen we in het vervolg van dit bericht op terug.

Eerst iets over de besproken onderwerpen en de conclusies en/of besluiten.

Jeugd

Met de Jeugdcommissie is gesproken over de plannen voor het komende jaar. Op het programma staan in ieder geval weer vislessen op scholen, diverse viswedstrijden voor de jeugd, maar ook aandacht voor mensen met een handicap. Gekeken zal worden of ook het komende jaar weer vakantieactiviteiten kunnen worden georganiseerd. Over de activiteiten zal regelmatig informatie worden gegeven via de website, Facebook en Instagram.

Controles

Met de controlecommissie is o.a. gesproken over de wijze waarop dit jaar controles zijn uitgevoerd. Binnenkort wordt de samenwerking met Globe Security geëvalueerd. Daarbij wordt betrokken de wijze waarop het komende jaar onze eigen controlecommissie weer actief zal zijn. Afgesproken is dat begin 2022 opnieuw een overleg zal plaatsvinden waar de afspraken met Globe Security en de Controlecommissie op elkaar zullen worden afgestemd.

Wedstrijden 2022

Het bestuur heeft helaas moeten besluiten – vooralsnog – geen wedstrijden voor 2022 te plannen. Het is niet gelukt vrijwilligers te vinden die zich bereid hebben verklaard dit voor hun rekening te nemen. Een aantal mensen heeft aangegeven graag beschikbaar te zijn om te helpen bij de wedstrijden zelf, maar dat is onvoldoende. Er moeten – minimaal – drie mensen zijn die de totale organisatie van wedstrijden voor hun rekening willen nemen. De 55+wedstrijden gaan wel door. Mogelijk gaat ook de 3-Kolkenwedstrijd door. Op de website kunt u de ontwikkelingen volgen.

Terugblik Ledenvergadering 20 september

Over de Ledenvergadering van 20 september hebben wij u al eerder via de website geïnformeerd. Het bestuur heeft een aantal van de door de leden aangedragen punten op de agenda geplaatst. De komende periode zullen die verder worden uitgewerkt. In de Ledenvergadering van 21 maar 2022 – noteert u de datum al vast – komen we daar op terug.

Teksten vergunningen 2022

De teksten voor de vergunningen voor het komende jaar zijn opnieuw tegen het licht gehouden. Er zijn geen wijzigingen, anders dan wat verduidelijkingen in de tekst. Het komende jaar zal wel wat strakker op de naleving worden gecontroleerd.

Brief aan politieke partijen

Tijdens de Ledenvergadering van 20 september hebben wij al aangegeven voornemens te zijn de politieke partijen die 16 maart 2022 mee doen aan de Gemeenteraadsverkiezingen in Winterswijk een brief te sturen om de activiteiten, maar en vooral het belang van onze Vereniging voor de Winterswijkse samenleving nog eens onder de aandacht te brengen. Regelmatig blijkt dat zij nauwelijks van het bestaan weten, laat staan dat zij weten wat wij allemaal doen. Alle fracties zijn uitgenodigd voor een gesprek. Zodra de verkiezingsprogramma’s van de diverse partijen beschikbaar zijn, zullen wij kunne zien wat daar mee gedaan is en zullen wij verder actie ondernemen, Onze inzet is de Hengelsport ook op de Winterswijkse politieke agenda te krijgen.

Klik hier voor de brief

Automatisering

Het bestuur heeft besloten de automatisering, en daar mee ook de mogelijkheden voor het gebruik van sociale media beter te benutten, verder uit te breiden. Hierdoor wordt het mogelijk om vaker en sneller informatie te delen.

Jaarplan en begroting 2022

De eerste contouren van het jaarplan en de begroting voor 2022 zijn besproken en worden verder uitgewerkt. De contributie wordt in 2022 niet verhoogd. Hoewel doorgaan van wedstrijden onzeker is, zal wel een bedrag hiervoor worden gereserveerd. Maandag 13 december a.s. – de eerstvolgende bestuursvergadering – worden deze vastgesteld. Op 16 maart a.s. wordt goedkeuring gevraagd van de Ledenvergadering. Als er nog suggesties zijn, zijn deze uiteraard van harte welkom.

Vrijwilligersbeurs 26 en 27 november

Op 26 en 27 november a.s. wordt in Winterswijk een vrijwilligersbeurs gehouden. De Karper is voornemens daaraan deel te nemen. Wil je ons daarbij helpen, meld je dan aan. Ook hiervoor zijn nog al wat “handjes” nodig.

Eerstvolgende vergadering 13 december.

De eerstvolgende vergadering – en al weer de laatste van dit jaar – van het bestuur is 13 december a.s. Het Jaarplan en de begroting 2022 zullen onderwerp van gesprek zijn en worden vastgesteld. Voorts zal de jaarlijkse evaluatie van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) plaatsvinden. De samenwerking met Globe Security zal onderwerp van gesprek zijn en – al dan niet – resulteren in een nieuwe overeenkomst. De recent door de Hengelsport Federatie Midden-Nederland aangestelde Verenigingsadviseur zal worden uitgenodigd om een toelichting te geven op zijn werkzaamheden en wat daarvan voor onze vereniging van belang of interessant kan zijn.