Eerste wedstrijd van jeugdcompetitie

Dinsdag, 28 mei 2013

Zondag 26 is de eerste wedstrijd van de jeugdcompetitie gevist bij de Meddose Kolk. Ondanks het slechte weer van zaterdag op zondag waren er toch 19 kinderen op tijd opgestaan om mee te doen. Tijdens de wedstrijd was het wel koud maar is het gelukkig droog gebleven.

Na de loting kon iedereen beginnen met opbouwen en rond kwart voor tien werd het sein gegeven om te beginnen met vissen. Al snel werden de eerste vissen gevangen. Dit varieerde van kleine voorns tot mooie grote brasems.
In totaal werden er 190 vissen gevangen met een totaal gewicht van 9.075 gram. Voor de wedstrijd tellen zowel het aantal vissen als het gewicht.

Bij de jeugd onder de 13 jaar deden er 12 kinderen mee. Gezamenlijk hebben zij 94 vissen gevangen met een totaal gewicht van 2.635 gram.
Mathijs Ebbers werd winnaar met 12 vissen en 250 gram.

In de categorie van 13 jaar en ouder streden 7 deelnemers om de winst. In totaal werd door de 7 deelnemers 96 vissen gevangen met een gewicht van 6.440 gram.
Yannick Prinsen wist hier te winnen met 18 vissen en 2.280 gram.

Klik hier voor de foto's