Van de bestuurstafel.

Vrijdag, 1 oktober 2021

Maandag 27 september jl. vergaderde het bestuur voor het eerst weer na de Ledenvergadering van 20 september.

Vanzelfsprekend werd teruggekeken op de Ledenvergadering. Natuurlijk waren we blij met degenen die aanwezig waren en hetgeen door hen werd ingebracht. Zonder hen tekort te doen, het hadden er toch wel wat meer mogen zijn.
Het bestuur heeft een aantal punten die in de vergadering door de leden zijn ingebracht in haar agenda voor de komende maanden opgenomen en zal daar zeker de eerstvolgende Ledenvergadering – 21 maart 2022 – op terugkomen.

Zorgen blijven er over de organisatie van de wedstrijden volgend jaar. Een aantal mensen hebben aangegeven te willen “helpen” bij de wedstrijden. Dat is echter niet genoeg. Er moeten een aantal mensen komen die toezeggen dat zij de wedstrijden zullen organiseren en er voor zullen zorgdragen dat die door kunnen gaan. Het bestuur heeft een besluit over – mogelijke – data volgend jaar aangehouden en zal deze dus – nog – niet aanvragen omdat we geen ruimte willen reserveren en later toch moeten zeggen dat we die niet zullen gebruiken. Het is dus nu echt “vijf voor twaalf”. Binnen enkele weken moet het duidelijk zijn, anders zijn er volgens jaar geen wedstrijden.

De teksten voor de Verenigingslijst van Viswateren – en de daarvan afgeleide bijlagen voor de dag-/ en weekkaarten zijn nagelopen en op enkele punten aangepast. De nieuwe teksten worden toegezonden met de Vispas voor 2022 en zullen eind dit jaar op de website staan.

Door de voorzitterswisseling en het vertrek van Chris Slotboom als secretaris zijn de taken van de bestuursleden enigszins herzien. Het bestuur zal alles in het werk stellen om nieuwe bestuursleden te interesseren. Het moet toch lukken dit voor de eerstvolgende Ledenvergadering op te lossen.

De eerste bevindingen over de samenwerking met Globe Security zijn verzameld en worden binnenkort besproken met de Controlecommissie. Onderwerp van gesprek zal in ieder geval zijn hoe de samenwerking met Globe Security in de toekomst zal worden ingevuld en welke rol de Controlecommissie daarin zal hebben. Na de evaluatie over deze samenwerking zullen nieuwe afspraken worden gemaakt over verlenging van de overeenkomst met Globe Security.

De hoofdlijnen voor het jaarplan 2022 en de daarbij behorende begroting waren onderwerp van gesprek. We gaan er daarbij vanuit dat we in 2022 een volledig programma kunnen uitvoeren, d.w.z. wedstrijden, maar ook specifiek voor de jeugd, 55+wedstrijden, vislessen op scholen. Ook in 2022 zal weer vis worden uitgezet. Onderhoud zal de nodige aandacht krijgen. Conform het besluit van de Ledenvergadering van 20 september, za de contributie in 2022 niet worden verhoogd.

Het bestuur heeft verder besloten de automatisering te verbeteren, zodat gelijktijdig alle bestuursleden, maar ook de diverse commissies, op de hoogte zijn van de stand van zaken en de ontwikkelingen. De eventueel noodzakelijke investeringen zullen in de begroting voor 2022 worden meegenomen.

De eerstvolgende vergadering is op 25 oktober a.s. Op de agenda staan in ieder geval: jaarplan en begroting 2022, overleg met de Controlecommissie, idem met de Jeugdcommissie, en, indien beschikbaar, overleg met kandidaten voor wedstrijdcommissie. Verder zal de evaluatie van de samenwerking met Globe Security onderwerp van gesprek zijn. Als er van de kant van de leden aandachtspunten zijn, laat het ons weten via:

info@whvdekarper.nl