Clemens Brokotter en Lyonn Schippers vangen het meest!

Dinsdag, 28 mei 2019

Zaterdag 25 mei j.l. was het zover. De Nationale Hengeldag 2019 werd gevist.

De Puls aan de Badweg te Winterswijk was ditmaal het decor. De Karper had een ludieke invulling voor deze dag bedacht. Iedereen, lid of geen lid, mocht mee vissen. Er was maar één restrictie. De vereniging leverde de hengelspullen. En zo het geschiedde. Alle vissers, van de jongste (4 jaar oud), tot aan de doorgewinterde veteranen, namen plaats met dezelfde hengelspullen tot hun beschikking. Het was een gezellige wedstrijd. Er werd gevist op aantal en de vissen lieten zich goed vangen. In totaal toverden alle vissers dik boven de 150 vissen boven water. Uiteindelijk wist Clemens Brokotter met 37 vissen de categorie boven 14 jaar te winnen! Lyonn Schippers, 4 jaar oud, zat samen met zijn opa aan de waterkant. Zij vingen samen 25 vissen en pakten daarmee de winst in de categorie tot 14 jaar. Super knap gedaan beiden! Chris Slotboom wist met de 4 meter hengel nog een dikke karper te landen. “Wat een sport!!” was zijn reactie toen hij de moe gestreden karper voorzichtig terug zette in het water. Na de wedstrijd mocht iedereen genieten van een broodje knakworst en een blikje frisdrank. De Karper bedankt alle vrijwilligers voor het organiseren van deze dag! Een extra woord van dank gaat uit naar Hooked on Fishing Winterswijk en Sportvisserij Nederland voor het, mede, beschikbaar stellen van materialen en prijzen.