Bezoek aan training Nederlands EK team

Woensdag, 20 juli 2016

Woensdag 20 juli is een deel van de jeugdselectie van WHV de Karper afgereisd naar de Lage Vaart in Almere om een kijkje te nemen bij de training van het EK. Bij aankomst in Almere zijn Tom, Stijn, Robin, Kirina en Yannick samen met de begeleiders Wilbert en Marcel eerst een kijkje wezen nemen bij het Engelse team. Hier werd af en toe kleine vis gevangen. Naar verluid waren er al wel twee brasems gevangen.

Daarna zijn we naar het Nederlandse team toegelopen. Hier hebben we lange tijd de verrichtingen gade geslagen. Ook hier werd veel kleine vis gevangen, de brasem liet het echter volledig afweten. Het Nederlandse team viste vandaag in box 9 en had hier te maken met een straffe wind in de lengte van het water, dit maakte de visserij bijzonder lastig.

Tijdens de training werd al een praatje gemaakt met de bondscoach Jan van Schendel en omdat deze op de hoogte was van de komst van het jeugdteam stonden er ook voor iedereen enkele presentjes klaar, de jeugdleden kregen allemaal twee zakken Sensas voer. Ook kregen ze een mooie witte pet van Sportvisserij Nederland.

Aansluitend aan de training maakte alle teamleden tijd vrij voor de jeugdvissers uit Winterswijk. Er kon volop vragen gesteld worden en ook mocht er op de zitkist plaatsgenomen worden om met het materiaal van de teamleden te vissen. Al snel werden hierbij de eerste visjes gevangen.

De gekregen petten werden stuk voor stuk voorzien van een handtekening van de zes leden van het Nederlands team en daarna werd nog tijd gemaakt voor het maken van een groepsfoto!

Wij kijken terug op een hele geslaagde en leerzame dag en willen het Nederlands team bedanken voor de gastvrije ontvangst. We wensen ze een zeer succesvol EK toe.