Negende en laatste 55+ midweekwedstrijd van 2014: Grote vis doet mee en Willem Vredenberg wint!

Zondag, 5 oktober 2014

Op dinsdag 30 september werd de negende en laatste 55+ midweekwedstrijd van 2014 gevist. De weergoden waren ons weer goed gezind, het was prachtig visweer aan de Puls. En niet alleen de vissers hadden er zin in, deze keer deed ook de grote vis volop mee.

Niet bij iedereen trouwens, maar op sommige plekken waren de grote jongens niet weg te slaan. Zo ook bij Willem Vredenberg, de latere verdiende winnaar. Ondanks een langdurig gevecht met een uiteindelijk verloren karper, wist hij de grote vis op de plek te houden en zou met ruim 6700 gram winnaar worden.

Bertus Oonk was de pechvogel van de middag, hij wist 12 karpers aan de haak te slaan, maar kon er helaas niet 1 landen. Te sterk of direct in het riet, het zat Bertus niet mee. Ook op andere plekken werden karpers nog weleens verspeeld. De grote vis in de Puls wordt zo langzamerhand niet meer goed te vangen aan de vaste stok. Groot is mooi, maar te groot ook weer niet……!

Er werd in totaal ruim 22 kilo vis gevangen, 255 stuks. De uitslag was als volgt:
W. Vredenberg 35 stuks, 6730 gram
U. Tieben, 32 stuks, 2560 gram
C. Brockötter 47 stuks, 1370 gram
C. Slotboom 31 stuks, 1150 gram
M. Giesen 5 stuks, 2030 gram

Na afloop en de prijsuitreiking werd er om het seizoen af te sluiten nog samen een hapje en drankje genuttigd. Freek werd bedankt voor zijn cateringdiensten en de wedstrijdleiding voor de inspanningen en organisatie van het seizoen 2014. Afgesproken werd om elkaar in 2015, om precies te zijn op 14 april 2015, weer te ontmoeten voor een volgende 55+ wedstrijd . Ïk kijk er nu al naar uit”, was een reactie! Zo bleef het nog enige tijd heel gezellig aan de Puls…..!

Tot volgend seizoen!
Volgende wedstrijd op 14 april 2015 aan De Puls, loten om 12.00 uur.