Visles op de basisschool

WHV de Karper verzorgd op verzoek vislessen op de basisschool

Landelijk gaan er veel kinderen vissen. Omdat het belangrijk is dat dit met zorg voor de natuur en de vis gedaan wordt is hiervoor een schoolprogramma opgezet.
In samenwerking met de Landelijke en Federatieve hengelsportorganisaties en de plaatselijke hengelsportvereniging WHV de Karper zijn er vismeesters opgeleid.

Deze vismeesters kunnen de kinderen wegwijs maken in het vissen en de leefomgeving van de vissen. Tijdens de theorieles van ca. 1 uur en 30 minuten worden de kinderen meegenomen in het leven van de vis. Hoeveel vissoorten zijn er, waar leeft de vis en hoe ga je om met vissen?

Het is een leuk en leerzaam programma wat geschikt is voor de groepen 7 en 8 van de basisschool. Na de theorieles is er de mogelijkheid om met de klas daadwerkelijk te gaan vissen in de buurt van de school. De vismeester zorgt voor voldoende vrijwilligers van de hengelsportvereniging en tevens voor de benodigde spullen zoals hengels, tuigjes etc.

De dagindeling van een visles is: de theorieles start na de ochtendpauze van 10.00 uur. Na de middagpauze vissen in een retentievijver dicht bij de school tot een kwartier voor einde schooltijd. Na afloop krijgen de kinderen nog een informatiepakketje mee.

Wij kunnen u dit programma kosteloos aanbieden mede omdat het belang om zorgvuldig met de natuur om te gaan voorop staat.

Bent u leerkracht op een basisschool en heeft u interesse of wilt u meer informatie dan kunt u contact opnemen met de  jeugdco√∂rdinator van WHV de Karper via de mail: jeugd@whvdekarper.nl.

Zie ook de brochure Vissen op de basisschool

Bent u benieuwd hoe een visles er in de praktijk uitziet bekijk dan onderstaande video, hierin geeft vismeester Rien Faasse een visles op Basisschool De Zwerm.