Achtste 55+ midweekwedstrijd: Wie het kleine eert, wint!

Dinsdag, 16 september 2014

Op dinsdag 16 september werd de achtste 55+ midweekwedstrijd 2014 gevist. Op deze prachtige en volop zonnige vismiddag verschenen weer 14 vissers aan Het Kloosterveld. In dit gezelschap van “Fishing Oldies” valt al geruime tijd een waterscheiding te ontdekken. Zo heb je een grote groep die zich vooral lijkt te richten op de wat kleinere vis en een paar die telkens proberen brasem of karper aan de haak te slaan.

Gezegd moet worden dat in 2014, de visser die zich richt op de kleinere soorten, vaker in de prijzen valt. Zo ook gisteren. Slechts 2 brasems werden er gevangen en verder, vooral op de bekende plaatsen, volop kleine vis. De peuteraars hadden zo een geweldige middag en kregen naar mate de wedstrijd vorderde ook steeds meer praatjes! Ach, het is ze gegund, want hoe dan ook, ze hebben zeer geconcentreerd hun visjes binnen gehaald.

Ruim 9 kilo vis en 422 stuks werden er gevangen. Verdiende winnaaar werd vandaag Clemens Brockötter, met maar liefs 156 visjes.

De uitslag was als volgt:
C. Brockötter 156 stuks, 1560 gram
H. Staverman 97 stuks, 1300 gram
U. Tieben 46 stuks, 1130 gram
D. vaan de Graaf 33 stuks, 1030 gram
W. Vredenberg 22 stuks, 1220 gram

Verder werd vanmiddag bekend dat Willem Vredenberg uit de wedstrijdleiding stapt. Willem heeft hier vanaf het begin deel vanuit gemaakt en werd dan ook toegesproken en door het hele gezelschap toegezongen; Willem bedankt, Willem, Willem, Willem,bedankt….!

Volgende en laatste wedstrijd van dit jaar, op 30 september in de Puls, loten om 12.00 uur.