Jeugdselectiewedstrijd te Lochem

Maandag, 26 mei 2014

Zondag 25 mei hebben 10 jeugdleden van WHV de Karper meegedaan aan de selectiewedstrijd. Dit jaar was de wedstrijd in De Berkel te Lochem.

Iedereen was op tijd bij de parkeerplaats van De Harmonie zodat om 7:30 uur de reis naar Lochem kon beginnen. De loting was bij een restaurant in Lochem en daarna werd de waterkant opgezocht.
Onder een strak blauwe hemel en hoge temperaturen waren de vangsten helaas niet bijzonder goed. Van de 21 deelnemers hadden er slechts 10 vis gevangen. Over het algemeen was dit kleine vis, twee personen wisten een brasem binnen te halen.

In de C-categorie tot 12 jaar wist Tom Damkot beslag te leggen op de tweede plaats. Deze plaats geeft recht op deelname aan het Nederlands Kampioenschap op 6 september te Nijkerk.

In de B-categorie tot 18 jaar deden 3 kandidaten van WHV de Karper mee maar geen van drieën wisten bij de eerste drie te eindigen.

In de A-categorie tot 22 jaar deden in totaal drie kandidaten mee en ging de strijd de hele wedstrijd gelijk op. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd wist Yannick Prinsen als enige een brasem te vangen en werd hiermee overtuigend kampioen van HF Midden Nederland. Ook Yannick is hiermee geplaatst voor het NK