Goede opkomst en mooi weer bij eerste jeugdwedstrijd

Zondag, 18 mei 2014

Onder prachtige weersomstandigheden is op 18 mei de eerste wedstrijd van de jeugdcompetitie gevist aan De Puls. Er deden in totaal 24 jongens en meisjes mee, waarvan enkelen die voor de eerste keer meededen.

In totaal werden er 91 vissen gevangen waaronder 5 mooie brasems. Het totaal gevangen gewicht was ruim 10 kilo, 10.090 gram om precies te zijn.

Tren Wille deed voor de eerste keer mee en wist direct meer dan 4 kg te vangen, hij had in totaal 11 vissen waaronder maar liefst 3 brasems.
Mauren te Bogt deed ook voor de eerste keer met een jeugdwedstrijd mee en ving 14 vissen met een totaal van 2400 gram.
Omdat voor de einduitslag zowel het gewicht als het aantal gevangen vissen meetelt was niet direct duidelijk wie de winnaar was. Nadat alle uitslagen berekend waren bleek dat het aantal vissen van Mauren de doorslag gaf en hij dus de winnaar was.

Mathijs Hijink werd derde met 14 vissen en 220 gram.