Steven Hijink en Jelmer Havekes winnaars tweede jeugdwedstrijd

Zondag, 23 juni 2013

De tweede jeugdwedstrijd kende een grote opkomst, bij de B-Jeugd waren 7 deelnemers aanwezig en bij de C-jeugd in totaal 17. Ondanks het slechte weer van de afgelopen dagen is er vooral bij de C-jeugd goed gevangen. Alle vissers uit de C-jeugd hadden één of meerdere vissen gevangen. Bij de oudere B-jeugd hadden helaas 4 van de 7 deelnemers geen vis.

In de B-categorie wist Jelmer Havekes de meeste vissen te vangen. Ook had Jelmer het hoogste gewicht en was daarmee uiteraard winnaar bij de B-jeugd.

Bij de C-categorie lag de uitslag heel dicht bij elkaar. Steven Hijink had 11 vissen en 640 gram, Kay Freriks had 12 vissen en 420 gram. Beiden hadden in de einduitslag 4 punten. Omdat bij een gelijk aantal punten het gewicht de doorslag geeft is Steven winnaar geworden van de C-categorie.

Vandaag deed Bram ten Brinke voor het eerst mee en wist direct als enige deelnemer een mooie brasem te vangen. Daarnaast ving hij nog 8 ander vissen en in totaal was dit goed voor 1180 gram. Dit was goed voor 5 punten en daarmee legde Bram beslag op een mooie derde plaats.

Klik hier voor de uitslag van de tweede jeugdwedstrijd

Klik hier voor de tussenstand na twee wedstrijden