Ute Pelzer wint dameswedstrijd

Dinsdag, 28 mei 2013

Zondag 26 mei was het de beurt aan de dames van de leden van WHV De Karper om hun kunnen te tonen aan de waterkant en proberen om meer vissen te vangen dan hun manlijke collega’s.

De weersomstandigheden waren triest te noemen, niet veel regen, af en toe een spatje, maar de temperatuur was niet geweldig. Vorig jaar werd deze wedstrijd gevist bij een temperatuur van 28 graden.

Om één uur werd het beginsignaal gegeven en veertien dames konden beginnen met hun wedstrijd. Toen het eindsignaal werd gegeven werd duidelijk dat niet iedere vis die aan de haak heeft gezeten ook daadwerkelijk kon worden mee gewogen met de vangst. Het waren karpers waarbij de lijn niet bestand was tegen de kracht van deze vissen.

Ute Pelzer wist de wedstrijd te winnen met een gewicht van 5357 gram en 14 vissen. Ans Kolkman werd tweede met 12 vissen met een gewicht van 4551 gram. Joyce Tankink werd derde, zij ving 11 vissen met een gewicht van 1969 gram. Ans Kolkman wist de grootste vis te vangen met een lengte van 52 cm, wat goed was voor een meter worst. In de 2 uur wisten de dames 82 vissen boven water te krijgen met een totaal gewicht van 16.427 gram. Een prima resultaat.

Klik hier voor het fotoalbum