Team WHV de Karper vijfde bij NK Clubs

Dinsdag, 14 mei 2013

Zaterdag 11 mei heeft een team van WHV de Karper meegedaan aan de NK Clubs. De wedstrijd werd gehouden aan de Lage Vaart te Almere. Een team bestaat uit twee jeugdleden (t/m 18 jaar) en 3 senioren. Er deden in totaal 17 teams mee aan dit NK waarbij het team van WHV de Karper wist te eindigen op een mooie vijfde plaats.

Om vijf uur in de ochtend is het team bestaande uit de jeugdleden Davy Jansen, Yannick Prinsen en de seniorleden Robert Hiddink, Wilbert Mentink en Marcel Prinsen vertrokken uit Winterswijk richting Almere. Om half acht aangekomen was er nog tijd voor een kop koffie waarna om acht uur de loting plaats vond.

Vanaf 9:00 uur kon begonnen worden met het opbouwen. De wedstrijd begon om 10:30 en duurde tot 14:30 uur. Tijdens het opbouwen was het nog droog maar vanaf half elf begon het te regen. In combinatie met de harde wind was het een lastige wedstrijd. Dit had ook zijn weerslag op de vangsten, van de 85 deelnemers wisten er maar 43 personen vist te vangen. Van het team van WHV de Karper hadden alleen Yannick, Robert en Marcel vis gevangen. Ondanks twee keer een nul eindigde het team toch nog op een verdienstelijke vijfde plaats.

Klik hier voor een uitgebreid verslag van Sportvisserij Nederland