Nico Legters beste visser

Zondag, 13 mei 2018

De Berkel bij Borculo was waar het moest gebeuren bij de derde viswedstrijd van de senioren van de WHV De Karper.

30 deelnemers mochten om 8.30 uur loten voor hun plek, de wedstrijdcommissie had het parcours weer verdeeld in 2 vakken, 15 plekken links en 15 plekken rechts van de brug.
Dit keer bleek maar weer eens dat het loten vaak de basis is van een goed resultaat, in zowel vak A als B wisten Nico Legters en Theo Bruning beide gezeten op een kop-stek de meeste vis te vangen. In het algemeen kon men stellen dat de vis niet bijzonder actief was en helaas moesten ook 6 deelnemers met een leeg net naar huis.
In het totaal werd er in Vak A 3985 gram gevangen en in Vak B 4170 gram, samen goed voor ruim 8 kilo vis, uiteraard werden de vissen na het wegen weer netjes teruggezet in de Berkel.

Vak A
1-Nico Legters             2200 gram 1 pnt.
2-Uwe Kotecki               770 gram 2 pnt.
3-Henny van Doorn       280 gram 3 pnt.
4-Henny Wiegerinck      190 gram 4 pnt.
5-Freek Wenink             150 gram 5 pnt.
Vak B
1-Theo Bruning             1190 gram 1 pnt.
2-Peter Wöhrmann         840 gram 2 pnt.
3-Jos Bloemers              510 gram 3 pnt.
4-Marco te Lintum          420 gram 4 pnt.
5-Peter König                 390 gram 5 pnt.

De volgende wedstrijd wordt gevist op 9 juni in de Oude IJssel bij Doetinchem.
Verslag: H.Wiegerinck