Team 1 van HSV De Slinge Aalten wint Drie Kolken viswedstrijd

Maandag, 23 april 2018

19 teams van 3 vissers namen zaterdag 21 april deel aan de Drie Kolken viswedstrijd georganiseerd door de WHV De Karper.

Om 6.30 uur werden door wedstrijdleiding de vis stekken bij de De Puls, Kolk Meddo en het Kloosterveld uitgezet en om 7.30 uur kon er geloot worden voor de beste plek. Na de loting konden de vissers in alle rust hun hengels optuigen om volledig voorbereid de wedstrijd van 9.00 uur tot 13.00 uur te vissen.
De warme dagen voorafgaand aan de wedstrijddag beloofden veel goeds en ieder team rekende op een grote vangst.
Direct na het beginsignaal werden bij de Puls al snel de eerste vissen gevangen, bij Kolk Meddo en het Kloosterveld moest men zich in het begin vooral richten op kleine vis. Omdat elk team onderverdeeld was over de 3 kolken was er tussen de teamleden veelvuldig telefonisch contact over de te volgen tactiek en gevangen vis, het totaal aantal wedstrijd punten van de teamleden tezamen was bepalend voor het eindresultaat.
Nadat de weegploegen alle vissen gewogen hadden kon de ranglijst opgemaakt worden, in het totaal werd er door de 57 vissers ruim 60 kilo vis gevangen.
Bij de Puls kon Rene Wildering het meeste gewicht aanbieden, met maar liefst 7050 gram had hij van alle deelnemers ook het hoogste gewicht aan vis, in de Kolk Meddo was dat Ben Wigman met 1760 gram en in het Kloosterveld was het meeste gewicht voor Clemens Brockötter met 5820 gram.
De organisatie had er voor gezorgd dat er voor elk team een prijs te verdienen was, de eerste 9 teams gingen met een goed gevulde tas met vlees van Vakslager Eppink naar huis en de overige teams met mooie hengelsportprijzen die deels gesponsord waren door hengelsportzaak Hooked on Fishing en Evezet Fishing.

Uitslag
1 HSV De Slinge 1 Aalten            13 wedstrijdpunten - 4200 gram