30 Vissers openen wedstrijdseizoen WHV De Karper

Maandag, 9 april 2018

Al vroeg stonden zaterdag morgen de eerste vissers in Lochem aan het Twente kanaal om zich in te schrijven voor de wedstrijden van de WHV De Karper, de wedstrijdcommissie had weer een mooi parcours uitgezet, 15 stekken in vak A en 15 stekken in vak B.

Na het inschrijven kon om 8.30 uur geloot worden voor de stek, de vissers hadden er weer zin aan en wilden het liefst zo snel mogelijk naar het water om hun vis plek op te bouwen.
Om 9.30 uur klonk het beginsignaal en kon begonnen worden aan de 4 uur durende wedstrijd, de verwachtingen waren na de berichten over goede trainingssessies hooggespannen en nu was het aan de vis om hieraan mee te werken.

Al snel werd duidelijk dat het een moeilijke wedstrijd zou worden, in vak A liet de vis het bijna helemaal afweten hier werd door de 15 vissers in het totaal slechts 980 gram vis gevangen, in Vak B was het iets beter en mocht de weegploeg in het totaal 5210 gram wegen. Helaas konden 12 visser na 4 uur vissen alleen een nat en leeg net aanbieden.
Overall winnaar werd Marco te Lintum in Vak B met 1070 gram en in vak A werd Roger Lickfeldt de winnaar met 350 gram.

Vak A
1-R.Lickfeldt        350 gram 1 pnt.
2-J.Reesink         340 gram 2 pnt.
3-C.Brockotter     160 gram 3 pnt.
4-B.Oonk               70 gram 4 pnt.
5-E.Wohrmann      50 gram 5 pnt.

Vak B
1- M.te Lintum    1070 gram 1 pnt.
2 H.Wiegerinck     820 gram 2 pnt.
3- U.Tieben          810 gram 3 pnt.
4-E.ter Heurne     690 gram 4 pnt.
5- Th.Bruning       580 gram 5 pnt.

De volgende wedstrijd wordt gevist op 28 April in het Twente Kanaal tussen Eefde en Almen

Verslag: H.Wiegerinck