30 Vissers openen wedstrijdseizoen WHV De Karper

Zondag, 23 april 2017

Al vroeg in de stonden afgelopen zaterdag morgen de eerste vissers in Lochem aan het Twente kanaal om zich in te schrijven voor de wedstrijden van de WHV De Karper, de wedstrijdcommissie had weer een mooi parcours uitgezet, 15 stekken in vak A en 15 stekken in vak B.

Het was dringen geblazen bij de inschrijving, de vissers hadden er weer zin aan en wilden het liefst zo snel mogelijk naar het water om hun stek op te bouwen. De meesten kozen voor het vissen met de vaste hengel en enkel vissers wilden de vissen verder weg halen en kozen daarom voor de feederhengel. Om 9.30 uur klonk het beginsignaal en al snel werden de eerste vissen gevangen, over de gehele wedstrijd bleef het toch moeilijk om een visje te vangen en helaas konden na afloop enkele vissers alleen een leeg net laten zien aan de weegploeg. Na 4 uur vissen kon de weegploeg op pad en na het wegen werden 63 vissen met een totaalgewicht van 26640 gram weer voorzichtig en netjes teruggezet in het Twente Kanaal. Overall winnaar werd Nico Legters in vak B met 3 vissen en 4550 gram gewicht, in vak A werd Ulie Tieben winnaar met 3 vissen samen goed voor 2950 gram.