Verslag Open Winterswijks Jeugdkampioenschap

Zondag, 30 september 2012

Op zondag 30 september is het Open Winterswijks Jeugdkampioenschap gevist onder perfecte weersomstandigheden. Deze wedstrijd werd in samenwerking met Vaartjes Hengelsport georganiseerd waarbij Vaartjes voor een mooie prijzentafel had gezorgd. Er waren 18 deelnemers verdeeld over twee categorieƫn.

Bij de jeugd tot en met 12 jaar deden twaalf deelnemers mee en bij de categorie van 13 tot en met 17 jaar waren er zes deelnemers waaronder twee uit Zutphen en één uit Rijssen. Helaas waren er twee afmeldingen vanwege ziekte. De vangsten bij de jongste categorie waren zeer mager, er werd in totaal door slechts drie deelnemers 9 visjes gevangen met een totaal gewicht van 220 gram. Bram Weerkamp wist ook weer deze wedstrijd te winnen, tweede is Jasper Mentink geworden en derde Bouke Cremer. De rest van de deelnemers wist helaas geen vis te vangen.

Bij de jeugd tot en met 17 jaar waren de vangsten wel wat beter, in totaal werden er 57 vissen gevangen met een totaal gewicht van 3810 gram. De eerste plaats ging naar Luciën Hulleman uit Zutphen met 2100 gram en 17 vissen, de tweede plaats ging naar Roy Brinks uit Rijssen met 1460 gram en 18 vissen. Jelmer Havekes wist16 vissen te vangen met een gewicht van 150 gram en legde beslag te op de derde plaats.

Alle prijzen werden beschikbaar gesteld door Vaartjes Hengelsport. Ook de deelnemers die geen vis wisten te vangen hebben een prijs kunnen uitkiezen.

Jeugd tot en met twaalf jaar
1. Bram Weerkamp, 170 gram, 6 vissen
2. Jasper Mentink, 40 gram, 2 vissen
3. Bouke Cremer, 10 gram, 1 vis