HSV de Voorn uit Dinxperlo wint finale Federatie Clubkampioenschap.

Zondag, 23 oktober 2016

Op zondag 23 oktober is de finale gevist van het Federatie Clubkampioenschap. Voor deze finale hadden zich HSV de Voorn uit Dinxperlo en WHV de Karper uit Winterswijk geplaatst. Het wedstrijdwater was de Oude IJssel ter hoogte van het molentje. Om 9:00 uur begon de wedstrijd in de mist. De verwachting dat de vangsten matig zouden zijn klopte helaas. Het was lastig om de vis op de stek te krijgen en te vangen. De maximale individuele vangst was 370 gram.

Voor deze wedstrijd maakt het niet uit hoe groot het team van de vereniging is omdat alleen het resultaat van de beste 5 per vereniging telt. Ook tellen de punten dubbel die gescoord zijn door jeugdleden die bij de beste 5 algemeen zijn geëindigd. Door deze regel was na de wegen nog niet direct duidelijk wie zich winnaar mocht noemen.

Uiteindelijk is na enig rekenwerk het eindresultaat bepaald en lag de uitslag heel dicht bij elkaar. HSV de Voorn wist met één punt verschil (40 tegen 39) te winnen en mag zich een jaar lang Federatief Club Kampioen noemen.