Nederlands Kampioenschap Jeugd 2012

Zondag, 16 september 2012

Bij de selectiewedstrijden in juni hebben Jelmer Havekes, Henri ten Have en Yannick Prinsen zich geplaatst voor het NK zoetwatervissen. Zaterdag 15 september is dit NK gevist aan de Lage Vaart te Almere.

Rond 6:30 uur zijn we vertrokken uit Winterswijk en afgereisd naar Almere. De loting was om 9:00 uur en daarna weer in de auto om naar het wedstrijd parcours te gaan. Vanaf 10:00 uur kon het opbouwen beginnen, hiervoor was bijna anderhalf uur beschikbaar.
Om 11:25 uur klinkt het signaal voor "zwaar voeren" en vijf minuten later weer een signaal voor het begin van de wedstrijd. Direct na het beginsignaal wordt en hier een daar een klein visje gevangen. Vaak is het een baars die echter niet in het leefnet mag, baars heeft een minimum maat van 22 cm.

Gedurende de drie uur durende wedstrijd werd er niet veel vis gevangen. Diegene die een brasem wist te vangen was bijna verzekerd van een podiumplaats.

Om 14:25 klonk het signaal wat aangaf dat er nog vijf minuten te vissen was. Vijf minuten later was de wedstrijd ten einde. De deelnemers van WHV de Karper hebben allemaal vis gevangen maar helaas niet genoeg voor een hoge klassering in het eindklassement.
Jelmer, Henri en Yannick kunnen terugkijken op een leuke dag, het is voor de jeugdige deelnemers en bijzondere ervaring om deel te mogen nemen aan een NK, een goed georganiseerde wedstrijd met meer 120 deelnemers.

Klik hier voor de foto's

Klik hier voor een verslag op de site van Sportvisserij Nederland