Tweede wedstrijd van De Vrees

Woensdag, 5 september 2012

Speeltuin De Vrees heeft op vrijdag 31 augustus de tweede viswedstrijd van dit jaar georganiseerd. De eerste wedstrijd was in juni bij De Puls maar toen werd er niet zo veel gevangen. Omdat er veel onervaren vissertjes meedoen heeft De Vrees de tweede wedstrijd bij de retentievijver achter de Joost van de Vondelstraat georganiseerd. Hier is het vangen van een visje makkelijker dan bij De Puls. Dat dit een goede keuze was blijkt wel uit het aantal gevangen vis.

Want er is veel gevangen, de 23 deelnemers vingen samen maar liefst 109 vissen met een totale lengte van 1086 cm. Gemiddeld waren de visjes dus ongeveer 10 cm lang.

De winnaars bij de jongste kinderen (6 t/m 8 jaar, 14 deelnemers in deze groep):
Sophie Hijink (9 vissen, 99 cm lengte)
Renske Toebes (9 vissen, 91 cm)
Twan Slotboom (8 vissen, 84 cm)

Winnaars middengroep (9 t/m 11 jaar, 7 deelnemers in deze groep):
Sven te Winkel (11 vissen, 126 cm)
Jaimy Kleijn Winkel ((7 vissen, 72 cm)

Winnaar oudste deelnemers (12 jaar en ouder, 1 deelnemer):
Rob Ebbers (2 vissen, 19 cm)

De wisselbekers worden uitgereikt aan de kinderen die in hun leeftijdscategorie het meeste aantal centimeters vis hebben gevangen over 2 wedstrijden.
Om voor de wisselbeker in aanmerking te komen moeten de deelnemers aan beide viswedstrijden hebben meegedaan.

Bij de jongste deelnemers heeft Renske Toebes de wisselbeker gewonnen en bij de oudste deelnemers was de beker voor Rob Ebbers.
De wisselbeker voor de middengroep moest aan 2 deelnemers worden uitgereikt, omdat zij exact hetzelfde aantal centimeters vis bleken te hebben gevangen. Die beker is gewonnen door Peter Dielen en Niek Toebes
Afgesproken is dat zij hem bij toerbeurt een poos in huis mogen laten staan.

Klik hier voor het fotoalbum