VISles voor groep 7 van de Bargerpaske

Donderdag, 22 september 2016

Vandaag heeft VISmeester Marcel Prinsen samen met vele vrijwilligers van WHV de Karper een VISles verzorgd voor groep 7 van de Bargerpaske. Alle 35 kinderen kwamen aan het begin van de ochtend vol enthousiasme binnen want ze waren door de juf al bijgepraat over wat er vandaag ging gebeuren. Allereerst werd er in de klas een uitleg gegeven over de leefomgeving van de Nederlandse zoetwatervissen.

Ook werd aandacht besteed aan visherkenning middels de zoekkaart van Sportvisserij Nederland. Het laatste kwartier in de klas werd er geoefend met het goed onthaken van de vis zodat de gevangen vis weer gezond teruggezet kan worden in het water.

Na een kleine pauze zijn alle leerlingen naar De Puls gefietst. Hier hadden de vrijwilligers van WHV de Karper voor iedereen een hengel opgetuigd en was er voer en maden beschikbaar. Nadat de leerlingen in kleine groepjes verdeeld waren konden ze een hengel pakken en samen met een begeleider naar de waterkant gaan.
Na een korte uitleg over hoe in te “werpen” en het uitpeilen kon het vissen beginnen. Gelukkig werkte de vis vandaag ook mee, iedere leerling wist minimaal één vis te vangen maar er waren ook leerlingen die meer dan 15 vissen wisten te vangen. Op het laatst van de visexcursie werd er zelf nog een brasem gevangen.

Rond half één kon de hele groep terugkijken op een geslaagde VISles met VISexcursie.

Klik hier voor de fotoreportage