Negende 55+ wedstrijd 2016: Bertus Oonk winnaar!

Donderdag, 15 september 2016

Op dinsdag 13 september werd in de Puls de negende en laatste 55+ midweekwedstrijd van 2016 gevist. En dat onder tropische omstandigheden. De organisatie had daar rekening meegehouden en er werd alleen gevist vanaf de schaduwrijke kanten. Ook werden de deelnemers opgeroepen veel te drinken. En geen alcohol! Voor wie dat een teleurstellende oproep was, kon dat s’ avonds bij het voetballen kijken inhalen. Of dat gebeurt is?

Ook de vis had last van de warmte en was op sommige plekken niet erg actief. Toch werd er nog redelijk gevangen. Winnaar werd Bertus Oonk, die het hele seizoen al in de uitslagen prominent aanwezig is. Proficiat Bertus. In totaal werd bijna 15 kilo vis gevangen. De uitslag was als volgt:

1.B. Oonk2840 gram
2.L. Wallerbos2130 gram
3.M. Giesen 1940 gram
4.U. Tieben 1880 gram
5.C. Brockötter 1840 gram
Proficiat voor Bertus en de overige winnaars!

In de nazit werd het seizoen geëvalueerd en werd besloten om volgend jaar alleen nog op gewicht te vissen. Het experiment van de laatste 3 wedstrijden is dus goed bevallen. Verder is besloten dat het wegen van de vis, voorafgaand aan de wedstrijd wordt afgesproken en wel zo dat niet iedere keer dezelfden dit hoeven te doen. Per keer worden 2 mensen hiermee belast. Een voor het wegen, een voor het schrijven. Wie niet kan wegen, hoeft dit uiteraard niet te doen.

Wordt, volgend jaar vervolgd…..!

De 55+ wedstrijden werden ook in 2016 weer mogelijk gemaakt door sponsoring van WHV De Karper en Hooked on Fishing, de hengelsportzaak van Winterswijk.