Bram ten Brinke en Stijn Kersten winnaars zomercompetitie WHV de Karper

Zondag, 11 september 2016

Zoals in een ander verslag is lezen was vandaag de derde en laatste wedstrijd van de zomercompetitie. Zowel Bram als Stijn stonden bij aanvang van deze wedstrijd eerste in de tussenstand.

Na twee wedstrijden voert Stijn Kersten de ranglijst aan maar maken nog 3 andere vissers een reële kans op de eindoverwinning. Aan Stijn dus de taak om zijn voorsprong te verdedigen. Tijdens de wedstrijd leuk het erop dat hij de voorsprong uit handen moest geven. Het lukte hem niet om de grote vis op de plek te krijgen. Zijn directe concurrent Mathijs Ebbers viste aan de spoorkant en wist in de laatste minuut nog een mooie brasem te vangen.
Stijn kwam in totaal uit op 28 vissen en 400 gram. Mathijs Ebbers had naast de brasem nog twee kleine visjes gevangen wat het totaal op drie bracht. Hierdoor wist Stijn toch Mathijs Ebbers in het eindklassement voor te blijven. Stijn Kersten is dus de nieuwe jeugdkampioen van WHV de Karper in de categorie onder 15 jaar.

Tijdens de wedstrijd leek Bram ten Brinke rechtstreeks af te stevenen op de eindoverwinning bij de jeugd vanaf 15 jaar. Hij wist 3 brasems te vangen op een totaal van 4.436 gram. Dit was veruit het meeste gewicht maar in combinatie met de 9 vissen die hij totaal heeft gevangen was dit goed voor een vierde plaats bij de derde wedstrijd.
Uiteindelijk bleek zijn voorsprong behaald in de eerste twee wedstrijden toch ruim voldoende en werd hij jeugdkampioen van Winterswijk. Dit kunstje wist hij in 2014 en 2015 ook al uit te voeren en Bram is daarmee 3 keer achter elkaar jeugdkampioen van Winterswijk in de categorie boven 15 jaar. Een prachtige prestatie wat hem het recht geeft om de wisselbeker definitief te behouden.

Stijn en Bram van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat.