Derde jeugdcompetitie wedstrijd WHV de Karper

Zondag, 11 september 2016

Zondag 11 september was al weer de derde en laatste wedstrijd van de jeugdcompetitie van WHV de Karper. Aan de eind van deze wedstrijd is bekend wie zich jeugdkampioen van Winterswijk mag noemen. In beide categorieën is het nog spannend en kunnen nog drie kandidaten aanspraak maken op het kampioenschap.

Al vroeg voor aanvang van de wedstrijd melden zich de eerste vissers en bij aanvang van de loting waren er 7 vissers vanaf 15 jaar en 10 vissers van 14 jaar of jonger. Ook deze wedstrijd mochten we weer nieuwe deelnemers verwelkomen.

Vooraf was er door de begeleiding gekozen om de twee categorieën over alle steknummers te verdelen zodat de jonge jeugd ook kans had om aan de spoorkant te vissen.
Na aanvang bleek al snel dat de kleine vis goed te vangen was maar de grote brasems lieten nog op zich wachten.
Na ruim een uur vissen bleek de brasem aan de spoorkant los te komen en uiteindelijk werden aan die kant 7 brasems gevangen waarvan er zelfs 3 in het leefnet van Bram ten Brinke verdwenen.
Aan de kant van De Keet was het veel lastiger om de brasem op de stek te krijgen. Hier wist alleen Rafael Frolov een brasem te vangen, om het spannend te maken deed hij dit vijf minuten voor het eindsignaal.

Tijdens de weging werden er al volop berekeningen gemaakt wie nu het hoogst zou eindigen. Maar omdat zowel het aantal vissen als het gewicht telt was het nog spannend tot de definitieve uitslag.

Maar eerst was het tijd voor de gezamenlijke afsluiting, traditioneel verzorgt WHV de Karper na de laatste wedstrijd van het jeugdseizoen voor alle deelnemers en begeleiders iets te eten. Dit jaar was gekozen voor het nuttigen van hamburgers gebakken door meester-kok Danny. Er was ruim ingekocht maar dit bleek geen probleem te vormen, binnen no-time was Danny door de voorraad heen en kon iedereen de aandacht vestigen op de prijsuitreiking.

In totaal werden er 252 vissen gevangen, dit was goed voor 16.119 gram!

De winnaar bij de jeugd van 14 jaar en jonger is Mathijs Hijink geworden. Hij wist 13 vissen te vangen, waarvan 2 brasems met een totaal gewicht van 3.255 gram.

Bij de jeugd vanaf 15 jaar was Jules Dunnewold de verrassende winnaar. Jules had de perfecte combinatie van aantal vissen en gewicht. Bij de 14 gevangen vissen was één brasem en samen brachten deze 14 vissen 1795 gram op de weegschaal. Jules is een ervaren witvisser en deed vandaag voor het eerst mee met een jeugdwedstrijd, direct met een prachtig resultaat.

Mathijs en Jules van harte gefeliciteerd met jullie overwinning.