Mishandeling van vissen

Donderdag, 26 juli 2012

Vandaag wordt in een krantenartikel in de Gelderlander melding gemaakt van het mishandelen van vissen en kikkers bij de vijver in de wijk Oostervoort. Hiervan zijn nog geen meldingen binnen gekomen bij WHV de Karper.

Uiteraard zijn wij tegen het mishandelen van vissen en kikkers. Indien een vis gevangen wordt dient deze voorzichtig te worden onthaakt en direct weer worden teruggezet in het water. Het vangen en doden van kikkers heeft al helemaal niets te maken met de hengelsport.
WHV de Karper is juist dit jaar begonnen met een project Vissen dicht bij huis. Een onderdeel hiervan zijn de cursussen Vissen voor kids en de vislessen op de basisschool waar uitgebreid aandacht wordt besteed aan het respectvol omgaan met de vis en de natuur. De gebeurtenissen bij de vijver in de wijk Oostervoort geven aan dat deze cursussen een belangrijke rol kunnen vervullen.
Mocht u getuige zijn van het verkeerd omgaan met gevangen vis neem dan contact op met één van de bestuurleden van WHV de Karper. Klik hier voor telefoonnummers