Zevende 55+ wedstrijd 2016: Ook de vis had last van de warmte!

Woensdag, 17 augustus 2016

Op dinsdag 16 augustus werd in Meddo de zevende 55+ midweekwedstrijd van 2016 gevist. Het weer was voor strandliefhebbers prachtig en voor wie als visser in de schaduw zat, ook. De rest kwam toch wel behoorlijk aan het zweten. En dat was niet vanwege de vele aanbeten.

Vandaag werd er voor het eerst alleen op gewicht gevist. Wilde je in de prijzen vallen dan was veel of grote vis noodzakelijk. Veel vis zat er voor veel vissers niet in, ook de vissen lagen in de zon te bakken en aanbeten waren op veel plekken schaars. Op de bekende hotspots viel nog wel een enkele grote vis te pakken en daar kwamen dan ook de winnaars vandaan. Met slechts 20 gram meer, won Bertus Oonk van Louis Medze. Proficiat! In totaal werd bijna 8 kilo gevangen.

De uitslag was als volgt:
1.B. Oonk         2290 gram
2.L. Medze       2270 gram
3.J. ter Haar    1810 gram
4.W.Vredenberg  1460 gram
5.F. Wenink       1100 gram

Deze uitslagen dienen gecorrigeerd te worden met 500 gram voor het net! Dat maakt duidelijk dat het niet meeviel vanmiddag. Maar goed, volgende keer beter, zeggen we dan….!

De 55+ wedstrijden worden ook in 2016 weer mogelijk gemaakt door sponsoring van WHV De Karper en Hooked on Fishing, de hengelsportzaak van Winterswijk.
Volgende wedstrijd, op 30 augustus: Kotten.