Zesde 55+ wedstrijd 2016: Hartwig Kuhlman niet te verslaan!

Woensdag, 22 juni 2016

Op dinsdag 21 juni werd in Kloosterveld/Kotten de zesde 55+ midweekwedstrijd van 2016 gevist. Het weer werkte qua temperatuur mee, maar de vissers moesten wel zo af en toe de paraplu gebruiken. Dat mocht de pret echter niet drukken. Het leek er overigens op dat de grote vis niet aan een kant van het water kon komen. In ieder geval werd ze daar niet gezien. Op de andere kanten werd volop brasem gevangen. En natuurlijk ook veel kleine vis. Vaak had je bij het opsteken al beet!

De absolute winnaar werd vandaag Hartwig Kuhlman, hij ving er 100 stuks en bijna 10 kilo. Proficiat Hartwig! In totaal werd bijna 21 kilo en 553 stuks, gevangen.

De uitslag was als volgt:
1.H. Kuhlman100 stuks, 9830 gram
2.C. Brockötter109 stuks, 5200 gram
3.U. Tiebenr 25 stuks, 3920 gram
4.B. Oonk 15 stuks,3620 gram
5.D. v. d. Graaf 75 stuks, 1540 gram

Na afloop van de wedstrijd werd er geëvalueerd, onder het genot van een hapje en drankje. Besloten werd om de laatste 3 wedstrijden van dit jaar alleen op gewicht te vissen. Na de laatste wedstrijd zal besloten worden of we hiermee doorgaan, dan wel op basis van de telling tot nu toe. Louis Medze gaf aan te willen stoppen met wegen, zijn plaats wordt ingenomen door Uli Tieben. In het algemeen was men tevreden over het verloop van de wedstrijden tot nu toe. Al zal menig visser gedacht hebben dat hij toch meer wil vangen en als het even kan, ook grotere vis. We zullen zien…..!

De 55+ wedstrijden worden ook in 2016 weer mogelijk gemaakt door sponsoring van WHV De Karper en Hooked on Fishing, de hengelsportzaak van Winterswijk.

Volgende wedstrijd, op 16 augustus: Meddose Kolk